Reklama

Jak schwytać Hannibala?

21/12/2013 15:00
Od października 2014 r. ruszają trzyletnie studia I stopnia: stacjonarne i niestacjonarne na kryminologii - nowym kierunku uruchamianym przez Wydział Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.
Kierunek ten jest ściśle związany z sukcesami naukowymi Wydziału, w szczególności Zakładu Prawa Karnego i Kryminologii, w kraju i za granicą. Studenci pozyskają wiedzę nie tylko teoretyczną, ale także praktyczną dotyczącą współczesnych zagrożeń i patologii oraz instrumentów walki z nimi, w szczególności w zakresie przestępczości zorganizowanej, narkotykowej, gospodarczej, terroryzmu itp.

W procesie tworzenia programu studiów uwzględniono opinie m.in. potencjalnych pracodawców: Policji, Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Celnej, Służby Więziennej, Urzędu Kontroli Skarbowej oraz innych organów.

Kryminologia wpisuje się w potrzeby rynku pracy i zainteresowań potencjalnych studentów. Jak popularna jest wśród młodzieży świadczy rekrutacja przeprowadzona w 2013 r. na Uniwersytecie Gdańskim. O jedno miejsce ubiegało się tam blisko 44 kandydatów. Zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu kryminologii będzie się zwiększało. Organy ścigania i wymiaru sprawiedliwości, instytucje rządowe i samorządowe, sektor bezpieczeństwa prywatnego, organizacje społeczne, instytucje samorządowe, a także przedsiębiorstwa będą poszukiwały w przyszłości wykwalifikowanej kadry, posiadającej profesjonalną wiedzę pozwalającą na efektywne rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie różnych przejawów przestępczości oraz innych patologii społecznych. Kryminologia obecnie należy więc do grupy nie tylko najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia studentów, ale także najbardziej przyszłościowych kierunków studiów.

(@Wrota Podlasia)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do