Przeanalizowano blisko 110 tys. publikacji internetowych dotyczących naszego miasta. Raport Instytutu Monitorowania Mediów nie pozostawił żadnych złudzeń w temacie popularnych wpisów internetowych. Liderem okazały się Juwenalia Białystok.
Ponad 18 tysięcy fanów Juwenaliów na facebook’u to prawie dwa razy więcej od fanów „Wschodzącego Białegostoku”, który jest oficjalnym fanpage’m miejskim. Nic dziwnego, że studencki projekt stał się najbardziej rozpoznawalny wśród młodszej części mieszkańców naszego miasta. Prowadzenie tak dużego fanpage’a nie jest łatwe, ale nasi studenci już nieraz udowodnili, że potrafią rzeczy, o jakich doświadczona kadra może jedynie pomarzyć. Jak mówi nam jedna z adminek – Prowadzenie fanpage’a to świetna zabawa, ale i nauka z marketingu sieciowego. Docieraliśmy do ponad 200 tys. użytkowników facebooka.
Dlaczego Juwenalia, a nie faktyczne festiwale są takie popularne? Czy tylko dlatego, że Juwenalia to z reguły impreza masowa schlebiająca mainstreamowi i czy tylko dlatego, że z reguły to impreza, na którą się wchodzi z biletem za kilka złotych? A może dlatego, że festiwale nie są w stanie przebić się przez falę dyskusji o innych wydarzeniach kulturalnych w mieście? Na te pytania trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Faktem jest, że kultura w mieście, nawet taka kreowana przez brać studencką, jest dowodem na to, czym naprawdę żyje Białystok.
Nam pozostaje tylko pogratulować studentom pomysłów, wyczucia i dobrze wykonanej pracy.
Komentarze opinie