Jeszcze trochę, a portal allegro będzie miał pod górkę. Przynajmniej wśród tych internautów, którzy mają swoje konta na Facebooku. Właśnie rozpoczęły się testy programu sprzedażowego na tym najpopularniejszym portalu społecznościowym w Polsce.
Wkrótce będzie możliwe to, czego niektórzy internauci potrzebują w jednym miejscu. Na Facebooku pojawi się przycisk „kup” przy postach sponsorowanych oraz reklamach. To oznacza, że będzie jeszcze więcej reklam i płatnych treści. Profile komercyjne z pewnością nie odpuszczą sobie takich możliwości. Każdy będzie mógł od razu kupić sobie to, co mu wpadnie w oko, kiedy będzie przeglądał posty użytkowników.
- Nie! Tylko nie to! Już teraz jest za duży śmietnik. Nie podoba mi się to wcale. A kiedyś taki był fajny portal społecznościowy. Niestety Facebook zmienia się na gorsze – mówi nam Monika Baran.
- W sumie tego się można było spodziewać. Opcja z filmami jest niezła, ale za dużo tego jest. Zamiast gadać ze znajomymi, komentować i pisać do siebie, człowiek siedzi jak idiota i ogląda to wszystko. Teraz będzie jeszcze kupował. Ale jak oni w ogóle chcą to zrobić? – pyta Maciej Korolczuk.
I tutaj sprawa jest banalnie prosta. Całość zakupów będzie obsługiwana kartami kredytowymi. Każdy użytkownik będzie mógł dodać dane swojej karty płatniczej w ustawieniach konta. Opcje płatnicze więc nie grają roli dla żadnego państwa, w którym dostępny jest Facebook. Dowolna waluta będzie przeliczana zgodnie z aktualnym taryfikatorem bankowym.
Z tej nowej opcji na pewno ucieszą się przedsiębiorcy, którzy reklamują swoje usługi lub produkty na Facebooku. Zyskają dodatkowy kanał sprzedażowy. Sam Facebook ma zarabiać na prowizjach.
Komentarze opinie