
Do kwestii promocji województwa podlaskiego odniósł się marszałek, który przekazał na konferencji prasowej, że podejmowane przez kierowany przez niego urząd marszałkowski w minionym roku działania promocyjne, były zróżnicowane. Chodziło przede wszystkim o zwiększenie rozpoznawalności marki naszego regionu, jak też i pokazywanie jego pozytywnych walorów.
Na promocję regionu przez podmioty zewnętrzne urząd marszałkowski wydał w ubiegłym roku łącznie ponad 5 mln 700 tys. złotych. Lwią część tej sumy pochłonęły wydatki związane z największą imprezą muzyczną, jaka odbyła się w stolicy województwa – Disco pod Gwiazdami. Uczestniczyło w niej ponad 80 tys. ludzi, a miliony oglądały relację na żywo na antenie Telewizji Polsat. Jak podkreślał marszałek województwa Artur Kosicki , zarząd województwa jeszcze na początku minionego roku postawił sobie cele, które chciał osiągnąć poprzez promocję.
- W 2019 roku założyliśmy sobie takie umowne cele. Jednym z celów było zwiększenie rozpoznawalności marki „Podlaskie” wśród odbiorców zewnętrznych. Drugim promocja walorów i możliwości rozwojowych naszego województwa podlaskiego. Trzecim to był pozytywny wizerunek województwa podlaskiego we wszystkich dziedzinach życia społecznego. A czwarty to jest budowanie więzi z regionem i poczucie dumy wśród mieszkańców województwa – powiedział marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
Wyliczył chwilę później wiele inicjatyw, które były wspierane publicznymi pieniędzmi. To między innymi festiwale, wydarzenia sportowe, edukacyjne czy turystyczne. I zapowiedział, że niektóre z wydarzeń oraz inicjatyw nadal będą finansowane z kasy samorządu województwa podlaskiego, ponieważ dobrze wypełniają zadanie promocyjne. Marszałek Kosicki zapowiedział także, że pojawi się specjalna pula środków na promocję przez sport, na co ma zostać przeznaczone około 3 miliony złotych. Mają je otrzymać różne kluby sportowe działające w regionie.
Ponadto w tym roku mają być przeprowadzone badania skuteczności promocji w kontekście rozpoznawalności marki „Podlaskie”. Na ten cel zabezpieczonych jest około 250 tys. złotych. Biuro promocji urzędu marszałkowskiego zleci podmiotowi zewnętrznemu zbadanie dotychczasowych działań realizowanych zarówno przez sam urząd, jak i podmioty zewnętrzne.
- Chcemy przebadać przez różne płaszczyzny, przez różne rodzaje inwestycji i przedsięwzięć, jak jest Podlaskie rozpoznawalne, zarówno przez pryzmat przedsięwzięć gospodarczych czy też przez pryzmat przedsięwzięć kulturalnych, społecznych, czy też sportowych. Dlatego zapisaliśmy w budżecie na 2020 rok przeprowadzenie takich badań – wyjaśnił marszałek województwa.
W roku bieżącym możemy spodziewać się kolejnych działań promocyjnych województwa podlaskiego, które będą pozytywnie przedstawiać nasz region i jego mieszkańców w oczach mieszkańców innych regionów Polski. Dobry wizerunek Podlasia ma się pojawić także wśród przedsiębiorców, sportowców czy środowisko artystyczne.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: wrotapodlasia.pl)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie