Reklama

Mleko należy pić także zimą

08/01/2019 08:11

Mleko jest produktem uniwersalnym. Niezależnie od pory roku, każdy jest w stanie znaleźć dla siebie mleczny przepis, który nie tylko dostarczy niezapomnianych wrażeń smakowych, ale będzie również źródłem niezastąpionych witamin i minerałów. Zima to czas, w którym taki zastrzyk jest niezbędny dla zdrowia i dobrego samopoczucia.

Ponadto zawarte w jogurtach i kefirach kultury bakterii chronią nasz żołądek i wspomagają trawienie, co jest szczególnie istotnie zważywszy na to, że wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie, kiedy to stoły wręcz uginają się od smakołyków. W razie gdyby dopadła nas grypa, zastosowanie dobroczynnego działania mleka jest powszechnie znane również w dziedzinie leczenia wszelkich chorób, chrypek i przeziębień – nie ma nic lepszego na obolałe gardło, niż szklanka ciepłego mleka z miodem. A to tylko niektóre z powodów, dla których warto, szczególnie zimą, zwracać uwagę na obecność tego produktu w naszej diecie.

Promowanie mleka i jego przetworów to jeden z celów programu „Mamy kota na punkcie mleka”. Jej twórcy wraz z Mlecznymi Bohaterami, Kotem Mleczysławem i Mleczną Kitą, docierają do wszystkich części kraju, aby prowadzić kampanię edukacyjno - informacyjną wśród najmłodszych, ich rodziców oraz nauczycieli.

- Tym razem organizatorzy projektu zaprosili wszystkich zainteresowanych na konferencję, która odbyła się 12 grudnia o godzinie 12.00 w Pijalni Czekolady E. Wedel, mieszczącej się przy Rynku Kościuszki 17 w Białymstoku. Głos zabrała dr n. med. Irena Białokoz-Kalinowska, która podzieliła się z uczestnikami swoją wiedzą na temat zalet mleka i jego przetworów. Jako że grudzień i koniec roku to czas na podsumowania, drugą prelegentką była Anna Łapińska, koordynatorka programu „Mamy kota na punkcie mleka”, która przedstawiła efekty kampanii – poinformowała Polska Izba Mleka.

Program „Mamy kota na punkcie mleka” cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych. Kolejne placówki zgłaszają chęć wzięcia w nim udziału. Konkursy prowadzone w ramach kampanii spotykają się z dużym zainteresowaniem, a wizyty Kota Mleczysława są nie tylko okazją do wesołej zabawy, ale przede wszystkim stwarzają możliwość, aby zaszczepić w najmłodszych zdrowe nawyki żywieniowe.

Kampania jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka i realizowana przez Polską Izbę Mleka przy współpracy Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

(BL)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do