
System e-BOK, czyli Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Taką funkcjonalność wprowadziły niedawno Wodociągi Białostockie. Przedsiębiorstwo opisuje usługę jako proste, nowoczesne i wygodne narzędzie usprawniające z nim kontakt. Władze spółki zapraszają do załatwiania spraw w tej formie, choć ograniczoną grupę. e-BOK działa siedem dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Dostępna jest także aplikacja na urządzenia mobilne.
Przedstawiciele WB zapewniają, że dzięki aplikacji klienci uzyskują następujące możliwości:
- podgląd danych teleadresowych oraz zgłaszanie wniosków o ich zmianę;
- podgląd danych o zawartych umowach wraz z ich treściami, parametrami i obiektami, których umowy dotyczą;
- podgląd danych o wodomierzach i odczytach;
- składanie wniosków odczytowych;
- podgląd danych o fakturach wraz z ich treściami (w tym elektronicznych);
- pobieranie faktur w formatach PDF i XML;
- podgląd stanu konta (obciążeń finansowych oraz dokonanych wpłat);
- podgląd złożonych wniosków oraz składanie nowych;
- dostęp do powiadomień wysłanych przez przedsiębiorstwo.
- Narzędzie to przeznaczone jest dla naszych odbiorców. Wśród nich są oczywiście mieszkańcy Białegostoku, jak też firmy, instytucje. Natomiast trzeba wyjaśnić, że w przypadku budownictwa wielorodzinnego, dla nas odbiorcą jest wspólnota bądź spółdzielnia, ewentualnie Komunalne Towarzystwo Budownictwa Społecznego. Łącznie jest to ponad 20 tysięcy osób bądź firm na terenie Białegostoku i gminy Wasilków - powiedział Piotr Sokołowski, prezes Wodociągów Białostockich (na zdjęciu).
Jak objaśnił, osoby, przedsiębiorstwa czy instytucje, które zarejestrują się w systemie, następnie po zalogowaniu będą mogły choćby złożyć wniosek o zmianę danych - online, bez potrzeby fatygowaia się do siedziby WB, wypełniania papierowych formularzy i tracenia cennego czasu. Z kolei możliwość przejrzenia przez internet historii "współpracy", ograniczy konieczność prowadzenia archiwum w segregatorze i gromadzenia dokumentów. Prezes liczy, że zainteresowaniem pewnie będzie cieszyła się zakładka zawierająca dane z odczytów wodomierzy oraz podgląd faktur. Klienci mogą również zdecydować się na otrzymywanie rachunków drogą elektroniczną, a wniosek o to złożyć za pomocą systemu e-BOK.
- Ponadto, jeżeli nasz pracownik nie jest w stanie dotrzeć do wodomierza i dokonać odczytu, a w danym miejscu jeszcze nie mamy zdalnego odczytu, jest teraz możliwość powiadomienia przez odbiorcę, że nie będzie w danym terminie dostępny. Może zaproponować dogodne dla niego datę i godzinę, online - podkreślił Sokołowski.
W przypadku, gdy będzie przebudowa jakiejś ulicy i wystąpi konieczność odcięcia grupy budynków, albo dojdzie do awarii, Wodociągi uprzedzą klientów o tym także w formie elektronicznej. W przyszłości ma być wdrożone powiadamianie SMS.
- Ideałem byłoby, gdyby za kilka miesięcy 80-90 procent odbiorców korzystało już z systemu e-BOK. Dla wszystkich osób, które się zarejestrują, przygotowaliśmy upominki: gry edukacyjne dla dzieci - dodał prezes.
Link do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta znajduje się w prawym górnym rogu na stronie internetowej WB. Obsługa jest łatwa, można powiedzieć - intuicyjna.
(Piotr Walczak)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie