Reklama

Obsługa Urzędu Miejskiego na dwójkę z minusem!

25/02/2014 10:20


Nawet super nowoczesny budynek nie pomógł w ogólnej ocenie pracy białostockiego magistratu. Klienci ocenili go jednoznacznie źle. Z 18 urzędów w całej Polsce, nasz znalazł się na przedostatnim miejscu, tuż przed lubelskim. Czy Prezydent Truskolaski zweryfikuje pracę podległych mu urzędników?

Na początku grudnia 2013 roku firma Question Mark Biuro Badań Społecznych przeprowadziła na zlecenie portalu samorządowego „WSPÓLNOTY” badanie satysfakcji mieszkańców miast z jakości usług świadczonych przez urzędy miejskie. Przepytano mieszkańców z 18 miast o randze wojewódzkiej, choć w przypadku dwóch województw badaniu poddano dodatkowo po jednym mieście więcej. I tak w województwie kujawsko-pomorskim sprawdzono – Bydgoszcz i Toruń oraz lubuskim – Zieloną Górę oraz Gorzów Wielkopolski.

W tym rankingu Białystok wypadał gorzej niż słabo. A należy dopowiedzieć, że w badaniu nie mogły brać udziału osoby pracujące w urzędzie miejskim lub jego jednostkach organizacyjnych. Dodatkowo respondenci musieli w ciągu ostatniego roku mieć do załatwienia jakąkolwiek sprawę. I to chyba by tłumaczyło, dlaczego na 10 możliwych punktów do przyznania białostoczanie w klasyfikacji ogólnej ocenili pracę swojego najważniejszego urzędu na 4,45. Najkorzystniej wypadł urząd w Szczecinie, którego pracę mieszkańcy ocenili na 7,80.

Kiedy przyjrzymy się bardziej szczegółowo pytaniom zadawanym respondentom stanie się jasne, dlaczego wynik 4,45 jest jak słaba dwójka w ogólnym zestawieniu.

Satysfakcja z załatwienia sprawy w urzędzie – 5,10 (Białystok na 17 pozycji z 18 badanych)
Czas poświęcony na załatwienie sprawy – 3,97 (Białystok na 17 pozycji z 18 badanych)
Poziom kompetencji urzędników – 4,67 (Białystok na 17 pozycji z 18 badanych)
Poziom zaangażowania urzędników – 3,53 (Białystok na 18 pozycji z 18 badanych )
Możliwość wcześniejszego ustalenia terminu wizyty – 3,13 (Białystok na 12 pozycji z 18 badanych)
Komfort oferowany petentom podczas załatwiania spraw: możliwość zakupu kawy czy herbaty w automacie, dostępność wody z dystrybutora, dostępność bankomatu itp. – 4,23 (Białystok na pozycji 10 z 18 badanych)
Godziny pracy urzędu – 4,53 (Białystok na 17 pozycji na 18 badanych)
Nowoczesność budynku – 8,77 (Białystok na 1 pozycji z 18 badanych)
Dostępność i jakość strony internetowej – 3,57 (Białystok na 17 pozycji na 18 badanych)
Szansa, że w rozmowach towarzyskich mieszkaniec będzie pozytywnie wypowiadał się na temat pracy swojego urzędu – 3,80 (Białystok na 18 pozycji z 18 badanych).

W tej sytuacji należy zwrócić się już tylko do Prezydenta Miasta Białegostoku z apelem o zmiany kadrowe oraz większą dbałość o stronę graficzną i elektroniczną urzędu. Jak widać sam nowoczesny budynek nie wystarczy. Najważniejsi są w nim ludzie, których jakość obsługi dziś pozostawia wiele do życzenia.

Źródło: wspolnota.org.pl/ Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: K.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do