Do salonów Opla trafił pierwszy mały SUV tej firmy. Debiutant, a właściwie debiutantka, nazywa się Mokka i na jej zakup trzeba wydać minimum 67.900 zł.
Mokka jest pierwszym, SUV-em Opla w segmencie B (czyli Corsy). Zadebiutowała wiosną w Genewie. Wcześniej, w styczniu podczas salonu w Detroit poznaliśmy Buicka Encore, a we wrześniu w Paryżu Chevroleta Trax.
Teoretycznie to trzy różne auta, a tak naprawdę – jedno, tyle że pod różnymi markami (należącymi do GM). Dlatego korzystają z tej samej platformy Gamma II, którą opracowano w zakładach Opla w Rüsselsheim.
Zresztą Niemcy chętnie podkreślają, że auto najbardziej odpowiada europejskim gustom. Prawdopodobnie dlatego, że np. zawieszenie Mokki przejęto z Zafiry, a hamulce z Astry. Sylwetka zaś wyraźnie nawiązuje do większej Antary, co oznacza, że mamy do czynienia z dość dynamicznym i „mięsistym” nadwoziem ustawionym na 18-calowych kołach (w planach są też 19-calowe).
Jeśli chodzi o silniki Mokki, najciekawszym jest benzynowy 1.4 Turbo/140 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną i napędem 4x4. Steruje nim zamontowane przy tylnej osi elektromagnetycznie sprzęgło wielopłytkowe. Normalnie cały napęd przenosi na przednią oś, ale gdy jest ślisko lub grząsko system płynnie dołącza koła tylne – maks. do proporcji 50:50.
Gamę jednostek nowego SUV-a Opla uzupełniają:
– 1.7 CDTI/130 KM (z napędem na przód lub płatną opcją 4x4)
– bazowy motor benzynowy 1.6/115 KM (5-biegowa skrzynia manual. i przedni napęd).
Dodajmy, że wszystkie wersje ze skrzyniami mechanicznymi mają system start/stop.Oczywiście, zgodnie z dzisiejszymi wymogami, kierowca Mokki korzysta z pomocy licznych układów elektronicznych (standard lub opcja), takich jak:
– kamera cofania, ABS, ESP Plus, EBD, LDW, HDC (ułatwia zjazd), HSA (ułatwia podjazd) czy biksenonowe światła adaptacyjne AFL+ (z 11 wariantami modyfikacji strumienia światła i doświetlaniem zakrętów).
Mokkę (tak jak Golfa VII) można jeszcze doposażyć w przednią kamerę Opel Eye, która czyta znaki drogowe i ostrzega przed zagrożeniem kolizją z autem z przodu. Tradycyjnie też dla Opla mały SUV ma chowany stelaż na rowery FlexFix.
Ładne cacko :)