Reklama

Owoc dla każdego ucznia

04/02/2013 14:00
950 tys. dzieci z ok. 10 tys. szkół podstawowych w drugim semestrze tego roku szkolnego będzie uczestniczyć w unijnym programie "Owoce w szkole". Uczniowie będą mogli jeść za darmo m.in. jabłka, gruszki, marchew, paprykę i pić soki owocowo-warzywne.

Oznacza to, że w drugim semestrze roku szkolnego 2012/2013 owoce i warzywa będzie dostawało 86 proc. dzieci z klas I-III szkół podstawowych, czyli o ok. 4 proc. więcej niż w pierwszym semestrze.

Każde dziecko zapisane do programu dostanie bezpłatnie - przez 10 wybranych tygodni semestru - 23 porcje owoców i warzyw. Dzieci będą jeść jabłka, gruszki, truskawki, marchew, rzodkiewki, paprykę słodką oraz pić soki owocowe, warzywne oraz owocowo-warzywne.

W ramach programu "Owoce w szkole" prowadzona jest także edukacyjna dotycząca prawidłowego odżywiania. Dzieci są informowane o zaletach jedzenia owoców i warzyw - podkreśliła rzeczniczka Agencji Rynku Rolnego Iwona Ciechan. Dodała, że program m.in. wpłynął pozytywnie na zmianę nastawienia dzieci do jedzenia owoców i warzyw.

Cały budżet programu "Owoce w szkole" wynosi 90 mln euro. Dzieci w tym wieku w całej Unii jest 26,1 mln. Polska dostanie w przyszłym roku na ten cel 9,1 mln euro, przy czym stopień dofinansowania wyniesie nadal 75 proc. Najwięcej przypadnie Niemcom - 12,3 mln euro, ale tam dofinansowanie przewidziane jest na poziomie 52 proc.

Budżet polskiego programu na rok szkolny 2012/2013 wynosi ok. 12 mln euro, z czego 75 proc. pokrywa UE.

(redakcja)
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Nikita - niezalogowany 2013-02-05 09:36:04

    Mimo wszystko dobrze, że cokolwiek się dzieje.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotr - niezalogowany 2013-02-04 17:34:34

    Z owoców to pozostały tylko soki w szkołach :) Program działa, ale nie tak jak zakładano na początku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do