
PGE Obrót ostrzega o podejrzanych wiadomościach SMS i e-mail, w których oszuści podszywający się pod markę PGE próbują wyłudzić pieniądze lub dane osobowe. Spółka apeluje do swoich klientów o szczególną ostrożność.
28 czerwca opublikowaliśmy artykuł, iż z numeru 504 341 426 cybeprzestępcy wysyłają do Podlasian wiadomości SMS o nieuregulowanej płatności za prąd i planowanym odłączeniu energii elektrycznej. Na końcu - podany link. Niektórzy niestety dają się oszukać. Tak jak 64-latka z Białegostoku, która tego samego dnia straciła 5 000 zł.
Polska Grupa Energetyczna podkreśla, że takich wiadomości nie wysyła. Dzwoniliśmy na infolinię, zgłaszając incydent (jako osoby prywatne, nie dziennikarze, ponieważ otrzymaliśmy SMS o treści "PGE: Na dzień 29.06 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności"), konsultantka zapewniła, że sprawa zostanie przekazana policji. I o takich rzeczach należy informować, inaczej proceder będzie się szerzył.
Ataki cyberprzestępców podszywających się pod PGE przybierają na sile. Jedną z takich akcji jest profesjonalnie przygotowana kampania skierowana do klientów, która ma na celu wyłudzenie płatności lub danych. Główne działania opierają się na wysyłaniu fałszywych SMS oraz e-maili z informacją o wszczęciu postępowania egzekucyjnego, braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur - alarmuje biuro prasowe PGE.
PGE Obrót apeluje do swoich klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, nieklikanie w podejrzane linki i niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości - o kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub za pośrednictwem kanałów zdalnych.
Jednocześnie PGE Obrót przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr klienta, nr faktury wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.
Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki blokowane - zapewnia biuro prasowe.
(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie