
PKP PLK poinformowało o otwarciu ofert na przetarg na budowę odcinka torów Sadowne – Czyżew. Po analizie ofert wychodzi na to, że PKP PLK oszczędzi od 100 do 240 milionów złotych. Przynajmniej tak wynika z kosztorysu otwartych ofert. Przetarg w tej sprawie PKP PLK ogłosiła ponad rok temu, a do przetargu nie przystąpili ani Chińczycy, ani firma włoska firma Astaldi. Kosztorys zamawiającego wynosił 818,3 mln złotych brutto.
W przetargu złożone zostały cztery oferty. Najniższą przedstawił Intercor (576 mln). Oferta Intercor jest znacząco niższa od kosztorysu, ale również niższe były pozostałe trzy kosztorysy: konsurcjum Torpol – Budimex wyceniło koszty budowy na 634,6 mln złotych, Strabag z Trakcją i ZUE – 694,6 mln złotych a Porr i PKP Energetyka – 663,8 mln złotych. Wszystkie oferty są jednakowe w zakresie terminu realizacji (29 miesięcy) i okresu gwarancji (72 miesiące), więc o wyborze zadecyduje cena.
W ramach tej inwestycji (Sadowne - Czyżew) modernizacji ulegnie 35 kilometrów, przebudowane zostaną 3 mosty, 11 przepustów pod torami, wiadukt kolejowy w Małkini, 12 peronów, 2 stacje kolejowe i 11 przejazdów. Powstanie także nowy tor na moście nad rzeką Bug, a także dodatkowy tor na odcinku Prostyń Bug – Małkinia. W ramach robót związanych z przetargiem powstać ma też przejście dla pieszych nad torami oraz centrum sterowania ruchem (Małkinia). Budowa ma zakończyć się w 2019 roku.
Inwestycja jest realizowana ze środków Europejski Bank Inwestycyjny (EBI), który udzielił PKP Polskim Liniom Kolejowym kredytu w wysokości 175 mln euro na modernizację dwóch odcinków Sadowne – Czyżew i Czyżew – Białystok (ponad 100 km linii kolejowej) w ramach projektu Rail Baltica – części korytarza Morze Północne – Morze Bałtyckie sieci bazowej TEN-T.
(PS/ Foto: BI-Foto)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie