
W Białymstoku powstanie nowa ścieżka rowerowa. Będzie wiodła przez ul. Wasilkowską i W. Wysockiego aż do granic miasta, gdzie połączy się z już istniejącą ścieżką prowadząca do Wasilkowa. Miasto podpisało umowę z wykonawcą tej inwestycji.
Na odcinku od ul. gen. S. Sosabowskiego do granicy Białegostoku powstanie ścieżka rowerowa o długości 3,4 km, którą wybuduje firma Strabag. Zostanie tam wybudowany także ciąg pieszo-rowerowy, chodniki, zjazdy. Drogowcy przebudują sygnalizację świetlną oraz wykonają oznakowanie pionowe i poziome. Zakończenie robót zaplanowano na październik 2019 roku. Nowa trasa dla rowerów połączy się ze ścieżką, która prowadzi do Wasilkowa.
– Staramy się, by nowo budowane ścieżki dla rowerzystów łączyły się w spójną sieć z już istniejącymi. Dzięki temu sukcesywnie powiększa się obszar, po którym można przemieszczać się na rowerze w komfortowych warunkach – powiedział zastępca prezydenta Przemysław Tuchliński.
Zupełnie innego zdania w sprawie inwestycji dla rowerzystów jest Rowerowy Białystok, czyli sami rowerzyści, którzy korzystają na co dzień z wybudowanej infrastruktury. Niedawno, bo zaledwie kilkanaście dni temu, przesłali własny raport odnośnie przydatności i funkcjonalności ciągów rowerowych oraz tak zwanych udogodnień. I ta analiza delikatnie mówiąc raczej odbiega od tego, co usiłuje przekazać mieszkańcom Białegostoku sam magistrat.
„Na 5 przykładowych relacji przez centrum przejezdna jest jedna, czyli 20%. Jest to jednak wartość nieco naciągnięta, ponieważ trasa ta kończy się ślepo tuż za zachodnia granicą śródmieścia. Kolejne dwie trasy są przyjazne dla rowerzystów na ok. połowie ich przebiegu, pozostałe dwie – w 1/4. Niektórych z badanych dróg ratusz nie planuje ukończyć nigdy, mimo, że 100% obszaru śródmieścia powinno być dostępne rowerem. Kilka kilometrów tras można by było stworzyć w szybki i prosty sposób przez niewielkie zmiany organizacji ruchu, wyznaczenie pasów rowerowych lub kontrapasów rowerowych. Niestety białostoccy urzędnicy nie chcą inwestować w infrastrukturę inną niż wydzielone drogi dla rowerów” – to analiza Rowerowego Białegostoku wyłącznie w stosunku dróg dla rowerów w centrum Białegostoku.
W Białymstoku obecnie mamy ponad 123 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo–rowerowych. Do końca roku 2018 planowane jest zrealizowanie kolejnych takich inwestycji o łącznej długości około 20 km.
Jeszcze w tym roku ścieżki rowerowe mają powstać m.in. wzdłuż ul. I. J. Paderewskiego, Alei Niepodległości, ul. K. Ciołkowskiego – na odcinku od ul. A. Mickiewicza do ul. gen. N. Sulika, ul. Hetmańskiej – na odcinku od ul. Marczukowskiej do budynku Zakładu Karnego, ul. Pogodnej – na odcinku od ul. gen. J. Bema do ul. Składowej, ul. Wiewiórczej – na odcinku od ul. A. Mickiewicza do pętli autobusowej przy ul. Żurawiej.
Po zakończeniu tych inwestycji mieszkańcy Białegostoku będą mogli korzystać z sieci dróg rowerowych o łącznej długości 140 km.
(Źródło i foto: bialystok.pl/ Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie