Reklama

W ciągu roku 300 tysięcy przypadków braku obowiązkowego ubezpieczenia! Ruszyła kampania

18/05/2023 18:12

Posiadanie ważnej polisy OC to obowiązek każdego posiadacza pojazdu mechanicznego. Nie zwalnia z niego nawet fakt, że pojazd jest nieużytkowany lub niesprawny. Niestety, nie wszyscy wywiązują się z tego obowiązku. Dlatego z początkiem maja Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię edukacyjno - informacyjną. Prezentuje ona System Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych. Start systemu w sierpniu tego roku. Zarówno system, jak i kampania, są współfinansowane z funduszy europejskich.

1 maja rozpoczęła się kampania edukacyjno - informacyjna Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych. Hasło kampanii to "Mam OC, jestem OK". W kampanii UFG przypomina o obowiązku posiadania OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, przytacza ryzyka związane z brakiem ważnego ubezpieczenia, a także informuje o wdrożeniu nowych e-usług. Fundusz kładzie nacisk na ułatwioną komunikację z UFG w sprawach związanych z kontrolą posiadania obowiązkowego OC, a także na możliwość sprawdzenia ważności polisy OC komunikacyjnego przez internet.

Kampania będzie prowadzona w internecie, mediach i na nośnikach zewnętrznych. Działania edukacyjno - informacyjne potrwają do końca sierpnia 2023 r.

UFG identyfikuje rocznie ponad 300 tysięcy przypadków, w których dany pojazd pozostaje, przez jakiś okres w ciągu roku, bez obowiązkowego ubezpieczenia OC. Dlatego, mimo popularności tematu ubezpieczeń komunikacyjnych w przestrzeni publicznej, uważamy, że istnieje ciągła potrzeba zwracania uwagi na ryzyka związane z brakiem ochrony OC komunikacyjnego. W kampanii przypominamy o skutkach braku ważnej polisy, edukujemy w zakresie terminów na zawarcie umowy ubezpieczenia oraz podkreślamy, jak ważne jest zachowanie ciągłości ubezpieczenia przez cały okres posiadania pojazdu. Wskażemy również korzyści dla kierowców i posiadaczy pojazdów płynące z uruchomienia Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych, czyli m.in. ułatwiona komunikacja z UFG na platformie internetowej. Kampania skierowana jest do wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych, w tym przedsiębiorców - mówi Hubert Stoklas, wiceprezes zarządu UFG.

(PW)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do