W Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Białymstoku, Łomży i Suwałkach wielofunkcyjne urzędomaty mają za zadanie usprawnić obsługę klientów.
Urządzenia umożliwiają złożenie wniosku zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Każdy dokument składany przez klienta jest przekazywany do placówki ZUS-u w formie papierowej i elektronicznego skanu.
"Zusomat" umożliwia dostęp do portalu PUE (czyli do indywidualnych profili) oraz do strony internetowej Zakładu. W każdej chwili można też połączyć się z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej - umożliwiają to wbudowane w "zusomat" słuchawki telefoniczne. Urządzenia te są dostępne dla klientów ZUS-u 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Sprzęt został wyposażony w dwa dotykowe ekrany, klawiaturę, skaner, system głosowy, telefon. Mogą z niego korzystać osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje monitor umieszczony na wysokości wózka.
Koszt wdrożenia "zusomatów" w całym kraju to 12,5 miliona złotych, z czego 85 procent pokrywa Unia Europejska, a 15 procent pochodzi z budżetu państwa.
Pomysł napewno jest dobry, tylko zupełnie nie wierzę, że obywatel wypełniający jakikolwiek wniosek bez udziału urzędnika, jest w stanie skutecznie załatwić sprawę. I żeby było jasne: to nie znaczy, że naród jest ciemny i niekumaty, tylko druki, wnioski i formularze na ogół są nie do przebrnięcia dla szarego człowieka, i to bez względu na stopień i poziom Jego wykształcenia!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Jagoda - niezalogowany
2013-01-25 08:26:46
Mam nadzieje ze to usprawni obsługę petentów
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wolę zusomat niż Panią z ZuSu!
Pomysł napewno jest dobry, tylko zupełnie nie wierzę, że obywatel wypełniający jakikolwiek wniosek bez udziału urzędnika, jest w stanie skutecznie załatwić sprawę. I żeby było jasne: to nie znaczy, że naród jest ciemny i niekumaty, tylko druki, wnioski i formularze na ogół są nie do przebrnięcia dla szarego człowieka, i to bez względu na stopień i poziom Jego wykształcenia!
Mam nadzieje ze to usprawni obsługę petentów