XI Białostocki Czwartek Social Media jak zwykle można zaliczyć do niezwykle udanych.
Tematem przewodnim wczorajszego spotkania była analityka webowa, a kawiarnia Gramoffon, która tradycyjnie ugościła żądnych wiedzy słuchaczy, zapełniła się po brzegi.
Pierwszym prelegentem był Sebastian Suma - od 8 lat związany z branżą internetową, specjalista w działaniach SEO/SEM.
Sebastian przedstawił dwa poziomy, na których światy social media i SEO się przenikają. Mówił m.in. o tym, że algorytmy wyszukiwarek reagują na sygnały z social media, jak zmieniły się wyniki wyszukiwania w ostatnim czasie i jakie dodatkowe korzyści można zyskać przy odpowiednim planowaniu treści w mediach społecznościowych. W skrócie: działania w mediach społecznościowych mają wpływ na marketing w wyszukiwarkach i mogą spowodować wzrost klikalności.
Drugi wystąpił Aleksander Szulc – od początku kariery zawodowej związany z mediami społecznościowymi, a od ponad 6 lat pracujący w obszarze marketingu interaktywnego.
Aleksander uświadomił zebranym, ile można powiedzieć o użytkowniku facebooka na podstawie samych kliknięć „lubię to”, bez komentarzy. A wystarczy do tego już 68 lajków :)
Wyjaśnił, że takie informacje to raj dla reklamodawców i budowania grupy docelowej, ale i zagrożenie dla użytkownika ze strony potencjalnych pracodawców lub np. banku. Opublikowane kiepskie treści lub nieprzemyślane lajki, zainteresowany może sobie ocenić a potem źle zinterpretować, budując sobie własny obraz użytkownika.
Morał z tego taki, że każdy użytkownik powinien się zastanowić, co publikuje, gdzie klika i na co zezwala korzystając np. z aplikacji.
Po prelekcjach był czas na pytania do występujących a potem tradycyjny networking przy piwie, ze zniżką na hasło „social media”. Następny Czwartek już za miesiąc. Wypatrujcie informacji na facebook’owej grupie BCSM.
nauczyć? to jest żart a nie spotkanie social media..
Tu zawsze można się dużo nauczyć;)