Reklama

Czy Twoim zdaniem "Ucho Prezesa" ociepla wizerunek rządu?

03/06/2017 08:09

Prawie połowa badanych (47%) uważa, że miniserial satyryczny „Ucho Prezesa” nie ociepla wizerunku partii Prawo i Sprawiedliwość, a tylko 18% jest przeciwnego zdania. Pozostałe osoby (35%) nie są w stanie określić swojej opinii na ten temat – tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Najwięcej osób przekonanych o pozytywnym wpływie serialu na wizerunek partii rządzącej jest wśród jej wyborców.

Najwięcej zwolenników opinii, że „Ucho Prezesa” ociepla wizerunek PiS, jest wśród jej wyborców – 33%, a najmniej wśród sympatyków PO – 15%. Ponadto, zdaniem większości badanych (53%) „Ucho Prezesa” ma negatywny wpływ na wizerunek rządu Zjednoczonej Prawicy, kierowanego przez Beatę Szydło, a przeciwnego zdania jest zaledwie 11%. Najwięcej osób przekonanych o negatywnym wpływie jest wśród zwolenników PO – 74% i Nowoczesnej – 62%.

Niemal analogicznie oceniany jest wpływ „Ucha Prezesa” na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego – 45% badanych dostrzega wpływ negatywny, tylko 13% - pozytywny, a 42% nie jest w stanie tego określić. Najwięcej zwolenników pozytywnego wpływu „Ucha Prezesa” na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego jest wśród wyborców PiS – 31%.

Miniserial „Ucho Prezesa” jest znany przeważającej części dorosłych Polaków, którzy wzięli udział w badaniu (63%), z czego większość (55%) ma do niego stosunek pozytywny, a tylko 12% - negatywny. Najwięcej entuzjastów „Ucha Prezesa” jest poza elektoratem obozu rządzącego – wśród zwolenników Platformy Obywatelskiej (84%), Kukiz’15 (71%) i Nowoczesnej (69%). Choć nie brakuje ich też wśród wyborców PiS (43%).

Nota metodologiczna. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl. Próba ogólnopolska N=1086 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 5-9 maja 2017.

Ciekaweliczby.pl to autorski projekt edukacyjny przybliżający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. Ideą jest prezentowanie danych tak, by każdy mógł łatwo wyciągnąć z nich obiektywne wnioski i krytycznie spojrzeć na otaczającą nas rzeczywistość. To cenna umiejętność w dobie post-prawdy, gdy granice między faktem i opinią, prawdą i fałszem, informacją i dezinformacją coraz bardziej się zacierają. Więcej na www.ciekaweliczby.pl oraz na Facebooku.

Ariadna to ogólnopolski panel badawczy audytowany przez Organizację Firm Badania Opinii Rynku (OFBOR). Więcej na www.panelariadna.pl.

(BL/ Foto: zrzut ekranu z youtube.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do