Postęp technologiczny daje Polakom coraz większą swobodę w wyborze optymalnej i wygodnej formy kupowania. Zakupy internetowe to wygoda i oszczędność czasu. Z drugiej strony są z kolei zakupy tradycyjne, których największą zaletą jest możliwość dotknięcia produktu przed jego nabyciem. Popularność zakupów online potwierdzają statystyki – aż 72 proc. Polaków kupiło „coś” w internecie według badania Gemius. Co zatem sprawia, że z jednej strony zakupy online są coraz bardziej popularne, a z drugiej 28 proc. Polaków jeszcze z nich nie skorzystało?
Internauci cenią zakupy online za niskie ceny i wygodę. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez wiodący supermarket online – bdsklep.pl – przeszło 76 proc. internautów jako najważniejszy czynnik decydujący o wyborze zakupów przez internet wskazało niskie ceny.
Kupując w internecie mamy możliwość skorzystania z nieograniczonej ilości sklepów i asortymentu. Według 70 proc. ankietowanych w badaniu bdsklep.pl – to właśnie duży wybór asortymentu jest jednym z najważniejszych wyróżników i atutów zakupów internetowych na tle tradycyjnych sklepów. Towar otrzymamy do domu, do pracy, pod adres który wpiszemy w formularzu już nawet w ciągu 24 godzin od chwili zarejestrowania zamówienia. Odzyskane chwile, które przy zakupach tradycyjnych spędzilibyśmy w drodze do i z centrum handlowego, na wędrówce pomiędzy regałami czy czekaniu w kolejce do kasy, możemy poświęcić na własny odpoczynek, pasje, albo spędzić go z rodziną.
– Zakładając, że polska rodzina robi domowe zakupy w supermarkecie co tydzień, a co drugi dzień kupuje w sklepie niedaleko miejsca zamieszkania produkty świeże, takie jak warzywa, może się okazać, że każdego miesiąca traci w ten sposób od 12 do 16 godzin. Dzięki technologii odzyskujemy czas, pomaga nam ona w codziennym życiu — podkreśla Rafał Jackiewicz, kierownik ds. marketingu w bdsklep.pl.
Za co lubimy zakupy tradycyjne?
Tradycjonaliści, bo tak można nazwać 28 proc. Polaków, którzy nie dokonali jeszcze transakcji internetowej, jako najczęstszy powód niekupowania w internecie podają brak możliwości dotknięcia produktu. Jest to powód wskazywany przez 49 proc. osób niekupujących online.
– Widzimy w bdsklep.pl bardzo wyraźnie potrzebę poznania produktu oraz jego cech przez klientów. Ponad 61 proc. biorących udział w badaniu wskazało szczegółowe opisy produktów jako główny czynnik wyboru zakupów online. Należy zwrócić uwagę, że bardzo często opisy i specyfikacja techniczna produktu w internecie są dokładniejsze niż w tradycyjnym sklepie. Obserwujemy również trend, w którym sklepy stacjonarne stają się „przymierzalnią” do zakupów online. Oznacza to, że klient najpierw poszukuje produktu w internecie, później sprawdza go w sklepie tradycyjnym, po czym wraca i kupuje online. Dotyczy to głównie droższych produktów: RTV/AGD, ale jest powszechne – dodaje Jackiewicz.
– Żyjemy w takich czasach, gdzie każdy może wybrać taki sposób zakupów, jaki mu się tylko podoba, i to jest najważniejsze. W bdsklep.pl obserwujemy systematyczny rozwój zarówno rynku zakupów internetowych, ale również zdecydowany wzrost świadomości kupujących, którzy znają swoje prawa jako konsumenci, wiedzą, jak kupować w internecie oraz czego oczekiwać od sklepów. To bardzo dobrze, bo dzięki temu jesteśmy w stanie w jeszcze lepszy sposób realizować swoją misję, czyli „odzyskiwać czas naszych klientów” – podsumowuje kierownik ds. marketingu bdsklep.pl.
Komentarze opinie