Reklama

Doczekamy się w końcu drogi do Olmont?

04/02/2020 13:06

Jeśli nie będzie żadnych poślizgów w postępowaniu i przetargach, jest szansa, że jeszcze w tym roku będzie można pojechać drogą do Olmont, która połączy się z ulicą Wiosenną oraz Ciołkowskiego. Miasto Białystok szuka w tej chwili wykonawcy, który zbuduje nieco ponad półtorakilometrowy fragment.

W ostatnich latach przebudowano już ulicę Ciołkowskiego i Wiosenną. To właśnie te dwie ulice były kluczowe dla kolejnego fragmentu, którym porusza się coraz więcej kierowców i pieszych. Droga do Olmont, o której tu mowa, w tej chwili jest w kiepskim stanie i należy ją szybko przebudować, aby była bezpieczniejsza. Całkiem niedawno doszło tam nawet do śmiertelnego wypadku drogowego, bo brakuje ciągu pieszego oraz oświetlenia.

Droga do Olmont będzie zarazem trzecim fragmentem trasy, który odchodzić będzie od wejścia na Stadion Miejski. W tej chwili jeździ tam linia autobusowa nr 7 i jak wspomnieliśmy – z uwagi na to, że do Olmont przeprowadziło się sporo mieszkańców naszego miasta – ruch jest dość duży. Ich przede wszystkim ucieszy informacja, że Miasto Białystok ogłosiło właśnie przetarg na przebudowę tej drogi.

Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi do Olmont na odcinku od skrzyżowania ulic: K. Ciołkowskiego i Wiosennej do granicy miasta Białegostoku o długości około 1,7 km w zakresie:

a) robót ziemnych i rozbiórkowych,

b) nawierzchni ścieżki pieszo-rowerowej,

c) nawierzchni ścieżki rowerowej,

d) pobocza,

e) zjazdów na tereny leśne,

f) rowów przydrożnych,

g) przepustów pod zjazdami w ciągu rowów przydrożnych,

h) wykonania oznakowania pionowego i poziomego,

 i) wykonania zieleni drogowej;

 j) wycinki drzew i krzewów,

k) budowy sieci kablowej linii oświetlenia drogowego” – czytamy w ogłoszeniu przetargowym zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej.

Cieszy natomiast jeszcze bardziej informacja, że wykonawca robót nie może naruszać drzew, ani krzewów. Co oznacza, że przy tej inwestycji nie będą wycinane drzewa, ani krzewy. W tej chwili na skrzyżowaniu tej drogi została zbudowana dość duża zatoka autobusowa, więc po zakończeniu prac autobusy komunikacji miejskiej będą mogły poruszać się w bardziej komfortowych warunkach.

Wykonawcy na wysyłanie zgłoszeń do przetargu mają czas do 6 lutego 2020 roku. Jeśli złożone oferty nie będą przekraczały kwoty przeznaczonej z budżetu na tę inwestycję, podpisanie umowy powinno nastąpić dość szybko po rozstrzygnięciu przetargu. Zatem i prace drogowe będzie można zacząć z pewnością jeszcze wczesną wiosną tego roku. Dodamy tylko, że inwestycja jest realizowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego pod nazwą „Projekt partnerski Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF”.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: GDDKiA)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do