
Producent maszyn rolniczych z Czarnej Białostockiej rozszerza zakres produkcji. Firma wchodzi w segment specjalistycznych naczep i przyczep do przewozu ciężkich, ponadnormatywnych elementów, w tym maszyn rolniczych.
Przewozy specjalne i ponadnormatywne to wyzwanie, które wymaga nie tylko odwagi, ale przede wszystkim specjalistycznego sprzętu, który zapewni bezpieczne i efektywne dostarczenie ładunków o znacznym rozmiarze i masie - mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo - Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu. - Wykorzystujemy naszą wiedzę i długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji maszyn rolniczych do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe, gwarantując, że są one dostosowane do rzeczywistych potrzeb i wyzwań przewozów ponadnormatywnych.
Przykładem takiej produkcji są dwie specjalne naczepy dłużycowe, które opracowano w Centrum Badawczo - Rozwojowym Cynkometu: niskopodłogowa NNR - 54 jest wyposażona w pokład ładunkowy o długości 14 metrów, a jej dopuszczalna masa całkowita to 54 tony, przy masie własnej 11,5 ton. Układ jezdny stanowią cztery osie o nośności 11 ton każda, w tym dwie tylne samosterujące. Naczepa wyposażona jest w dwa dwupoziomowe zaniżenia pokładów: -200/-400mm.
Z kolei naczepa / laweta SL-28M dysponuje pochylonym pokładem o ładowności 28 ton przy masie własnej siedmiu ton. Układ jezdny stanowią dwie 11- tonowe osie o podwyższonym skoku zawieszenia.
Cynkomet ma tę przewagę nad konkurencją, że dysponuje dwiema nowoczesnymi cynkowniami ogniowymi, które zapewniają wszystkim produktom firmy wyjątkową trwałość i ochronę przed korozją.
Również konstrukcje ram naczep i przyczep są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, co sprawia, że są one odporne na działanie warunków atmosferycznych, a tym samym dłużej zachowują swoją formę - podkreśla dyrektor Awłasewicz.
Każda naczepa lub przyczepa jest projektowana i produkowana ściśle pod potrzeby klienta, z uwzględnieniem jego specyfikacji. Wsparcie Cynkometu nie kończy się wraz z zakupem maszyny - firma oferuje również wsparcie posprzedażowe, serwis i doradztwo techniczne na każdym etapie jej eksploatacji.
A jak przebiega proces produkcyjny maszyn?
Na początku inżynierowie Cynkometu opracowują projekt pojazdu, uwzględniając specyfikacje klienta oraz normy i regulacje branżowe, kolejny etap to dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią trwałość i wytrzymałość konstrukcji - opowiada Tomasz Awłasewicz. - Potem konstrukcje pojazdów są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, a następnie montowane i wyposażane wspecjalistyczne rozwiązania, takie jak hydrauliczne systemy podnoszenia, oświetlenie, systemy sterowania i wiele innych, według uzgodnionej z klientem specyfikacji.
Każdy produkt przechodzi też rygorystyczne testy i kontrole jakości, aby spełnić normy bezpieczeństwa i jakości. Gotowe naczepy są dostarczane klientom zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
Liczymy na to, że nasze innowacyjne podejście do produkcji specjalistycznych naczep i przyczep zmieni standardy branży. Dzięki dwóm cynkowniom ogniowym i doświadczeniu w produkcji jesteśmy gotowi dostarczyć niezawodny sprzęt dla klientów na całym świecie - zapewnia dyrektor Awłasewicz.
(P. Walczak)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie