Reklama

Jeden numer telefonu to nie to samo co infolinia

26/08/2016 15:38


Smsem, mailem, przez aplikację, portal lub telefon. W ramach usługi Jeden Numer mieszkańcy mogą kontaktować się z urzędem miasta za pomocą różnych narzędzi. Niestety na razie nie w Białymstoku. Tu na razie działa infolinia, poprzez którą uzyskamy pomoc, ale nie załatwimy sprawy. Udogodnienie ma przyjść z czasem.

Integrated Solutions, wyspecjalizowany integrator ICT należący do Orange Polska, wprowadził kilka miesięcy temu nową usługę dla sektora administracji publicznej. Jeden Numer to rozwiązanie, które ułatwia komunikację mieszkańców z władzami lokalnymi. Powstał z myślą o ułatwieniu mieszkańcom zgłaszania spraw wymagających interwencji służb miejskich, jak na przykład popsuta latarnia, studzienka czy dziura w jezdni. Całość tego rozwiązania polega na tym, że zgłaszane za jego pomocą sprawy są przydzielane do poszczególnych jednostek instytucji, a mieszkaniec otrzymuje informację o statusie zgłoszenia.

Już kilka miesięcy temu próbowaliśmy ustalić czy nasz urząd miejski byłby zainteresowany wdrożeniem takiego rozwiązania, które jest przyjazne dla mieszkańców oraz pozostałych osób, które muszą lub chcą skontaktować się z magistratem w różnych sprawach. Bo na przykład ustaliliśmy, że z tego systemu można już korzystać w Warszawie.

Tworząc Jeden Numer wzorowaliśmy się na sprawdzonych projektach, jak np. numer 311 w Nowym Jorku czy 19 115 w Warszawie. Tak powstała usługa, która aktywnym mieszkańcom daje nowoczesny sposób kontaktu z urzędem, pracownikom urzędu – rozwiązanie Contact Center i CRM, a wszystkim – bardziej przyjazne i efektywniej zarządzane miasto – wyjaśnia Dariusz Jędrzejczyk, dyrektor segmentu klientów kluczowych i korporacyjnych w Orange Polska.



Na odpowiedź o wdrożenie tego lub podobnego systemu przez białostocki magistrat czekaliśmy ponad trzy miesiące. Bo choć pytanie skierowaliśmy do Biura Komunikacji Społecznej jeszcze w maju tego roku, to dopiero w sierpniu udało nam się cokolwiek dowiedzieć. Okazuje się, że w Urzędzie Miejskim w Białymstoku działa już infolinia i to w zasadzie wystarczy. Jednak po skorzystaniu z tej infolinii, raczej nie będziemy wiedzieć czy naszej sprawie nadano bieg oraz na jakim etapie jest zgłoszony problem.

W Urzędzie Miejskim w Białymstoku działa infolinia – nr telefonu to 85 869 6000 – informuje Kamila Busłowska z Biura Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Są jednak i lepsze wieści. Być może uda się jednak za pomocą jednego numeru telefonu zgłosić sprawę lub problem i uzyskać informację o tym, na jakim etapie znajduje się nasze zgłoszenie. Magistrat planuje wdrożenie kilku nowinek technicznych, które sprawią, że kontakt z urzędem będzie prostszy i przyjaźniejszy.

Trwają prace nad uruchomieniem dodatkowego narzędzia – aplikacji na smartfony, działającej również przez stronę internetową. Aplikacja będzie służyła do zgłaszania różnych zdarzeń z naszego miasta. Mieszkaniec będzie informowany o tym, na jakim etapie jest jego zgłoszenie – wyjaśnia naszej redakcji Kamila Busłowska.

Szkoda tylko, że na takie informacje musieliśmy czekać aż trzy miesiące, bo mimo wykonanych telefonów i przesłanych maili, pracownicy nie do końca sobie poradzili z przekazaniem sprawy załatwienia naszych pytań kompetentnym urzędnikom. Liczymy na to, że uruchomiona w niedalekiej przyszłości aplikacja wyeliminuje podobne sytuacje. W końcu każdemu zależeć powinno na tym, żeby sprawy były załatwiane szybko i kompetentnie. Ważne jest również i to, że tego rodzaju udogodnienia wpisują się w koncepcję smart city i wspierają technologiczny rozwój miasta.

(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do