
W dobie rosnących kosztów życia i inflacji umiejętne zarządzanie budżetem staje się niezbędne. Badania pokazują, że osoby, które od dzieciństwa uczą się podstaw finansów, w dorosłym życiu lepiej radzą sobie z planowaniem wydatków i podejmowaniem świadomych decyzji ekonomicznych. Właśnie dlatego licealistki realizujące projekt „The power of saving” w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii” postanowiły szerzyć wiedzę o oszczędzaniu – zarówno wśród dorosłych, jak i najmłodszych.
Jednym z najważniejszych elementów projektu są warsztaty „Złotówka do złotówki – uczymy się finansów!”, które odbywają się w przedszkolach. Podczas zajęć dzieci poznają wartość pieniędzy, uczą się, dlaczego warto oszczędzać i dowiadują się, jak mądrze nimi dysponować.
- Wspólnie z przedszkolakami oglądamy banknoty i monety, czytamy bajkę o dziewczynce, która chciała oszczędzać, a następnie rozmawiamy o jej przygodach. Dzieci mają też okazję wykonać własne skarbonki, a na koniec otrzymują dyplomy i drobne upominki – opowiadają Michalina i Zuzia, organizatorki projektu.
„The power of saving” to nie tylko warsztaty dla najmłodszych. To również przestrzeń pełna trików, lifehacków i sprawdzonych sposobów na oszczędzanie, którymi uczestniczki dzielą się w mediach społecznościowych.
- Pokazujemy, jak planować budżet, by nie przepłacać, a jednocześnie nie rezygnować z jakości życia. Uczymy, jak korzystać z promocji, porównywać ceny, wybierać tańsze i ekologiczne alternatywy oraz podejmować świadome decyzje finansowe – dodają organizatorki.
Olimpiada „Zwolnieni z Teorii" to ogólnopolska inicjatywa, która zachęca młodych ludzi do działania na rzecz rozwiązywania realnych problemów społecznych i zdobywania praktycznych umiejętności w różnych dziedzinach. Uczestnicy olimpiady, głównie uczniowie szkół średnich, tworzą projekty społeczne, które mają na celu poprawę sytuacji w ich otoczeniu – mogą to być inicjatywy związane z edukacją, ekologią, pomocą społeczną, kulturą czy innymi obszarami. W ramach olimpiady nasz projekt jest wspierany przez takich partnerów jak ING czy Enea.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o oszczędzaniu i nauczyć się świadomie zarządzać swoimi finansami, odwiedź profil „The power of saving” na Instagramie. Każde udostępnienie pomaga zwiększyć świadomość finansową i dotrzeć do jeszcze większej liczby osób.
(BL)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie