Reklama

Kobieta oszukana została metodą „na pracownika banku”. Straciła ponad 120 tys. złotych

26/02/2022 18:08

43-letnia białostoczanka padła ofiarą oszusta, podającego się za pracownika banku. Przestępca, przez dwa dni nakłaniał kobietę do wypłaty pieniędzy i przelania ich na bezpieczne konto. Kobieta uwierzyła w historię oszusta i straciła ponad 120 tysięcy złotych. Proceder ten przerwał jej brat wspólnie z prawdziwym pracownikiem banku.

W miniony czwartek, 17 lutego, 43-letnia białostoczanka powiadomiła policjantów, że padła ofiarą oszusta. Dzień wcześniej skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna. Przedstawił się jako pracownik banku, odpowiedzialny za cyberbezpieczeństwo klientów. Rozmówca poinformował kobietę, że prawdopodobnie padła ofiarą hakerów i teraz będą chcieli wypłacić pieniądze z jej rachunku.

Aby zabezpieczyć swoje oszczędności kobieta miała wpłacić pieniądze na rzekomo bezpieczne konto za pomocą wpłatomatów. 43-latka przez dwa dni dokonywała transakcji. Do każdej wpłaty oszust podawał jej kody BLIK. Proceder przerwał dopiero brat kobiety, który zauważył znikające pieniądze z konta 43-latki.

O całej sytuacji powiadomił prawdziwego pracownika banku. Ten zauważył kobietę, jak kolejny raz tego dnia, przyszła wypłacić pieniądze. Wtedy okazało się, że kobieta padła ofiarą oszusta i straciła ponad 120 tysięcy złotych.

(Źródło i foto: podlaska.policja.gov.pl/ oprac. Kalina)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do