Reklama

Laptop czy tablet?

22/12/2013 15:00
 

Niezależnie od prognoz, zapowiadających od kilku lat zmierzch komputerów osobistych, laptopy nadal sprzedają się znacznie lepiej niż tablety. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez portal kodyrabatowe.pl, w tym roku dwukrotnie częściej pod choinkę podarujemy komuś laptop niż tablet.

Uwzględniając sprzedaż w listopadzie i grudniu, liczba osób, które zdecydowały się na kupno laptopa przez internet wynosi 68,4% do 31,6% osób preferujących tablet. - Dane te pokazują, że choć liczba sprzedanych tabletów stale rośnie, nadal jednak nie jest to na tyle popularny sprzęt, żeby konkurować z laptopem - stwierdza Kamil Brożek, Polish Market Manager portalu kodyrabatowe.pl. Zastrzega jednak, że dane nie uwzględniają sprzedaży stacjonarnej, gdzie sprzedaż tabletów, szczególnie tych z niższej półki, może być wyższa dzięki promocjom w dyskontach.

Na taki stan rzeczy duży wpływ może mieć fakt, że w powszechnej świadomości laptop kojarzy się z celami edukacyjnymi, przez co jest traktowany jako znacznie bardziej praktyczny prezent. Dodatkowo, coraz częściej to tablet, a nie zegarek czy rower, zyskuje miano prezentu komunijnego. Wskazuje na to choćby wyjątkowo wysoka sprzedaż tych urządzeń w kwietniu oraz w maju.

Ostatnie takie święta

Niewykluczone jednak, że korzystne dla producentów laptopów dane podczas następnych świąt nie będą wyglądały już tak kolorowo. Dobrym punktem odniesienia jest rynek brytyjski, który najszybciej w Europie przyswaja wszelkie technologiczne nowości, a wiele trendów widocznych dzisiaj w Polsce, miało swoje źródło na Wyspach.

- Dynamika sprzedaży tabletów w Wielkiej Brytanii jest bardzo duża. Obecne dane mówią o ponad 17 milionach sprzedanych urządzeń, co oznacza, że posiada go co czwarty pełnoletni Brytyjczyk - zauważa Aga Marchewka UK Market Specialist portalu voucherful.co.uk, dodając, że według najnowszych prognoz po okresie świątecznym liczba ta wzrośnie do ponad 20 milionów.

Inaczej wygląda również struktura wiekowa użytkowników tabletów w Wielkiej Brytanii. Co trzecia osoba wśród nich ma ponad 55 lat, a osoby w wieku 18-24 stanowią tylko 7 procent. Tymczasem w Polsce posiadacz tableta nadal kojarzy się z młodym pasjonatem technologii.

Na co zwracać uwagę?

Eksperci e-commerce przypominają, że decyzja dotycząca zakupu powinna być oparta na tym, do czego najczęściej będziemy dany sprzęt wykorzystywać.

Jeżeli potrzebny jest nam sprzęt do surfowania po sieci, oglądania zdjęć, filmów i ewentualnie grania w proste gry tablet nadaje się do tych czynności idealnie. Jest poręczny, cichy i nie przegrzewa się. Przy dołączonej fizycznej klawiaturze dobrze sprawdza się także podczas prowadzenia korespondencji i do edycji tekstów.

Jeżeli jednak potrzebujemy sprzętu, którego częściej będziemy wykorzystywać do codziennej pracy czy bardziej skomplikowanych czynności niż przeglądanie Facebooka i YouTube"a, stary, poczciwy laptop może okazać się niezastąpiony.

(mat. pras.)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do