U blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 procent dziennego zapotrzebowania na ten składnik – tak wynika z danych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
Z myślą o nich Polska Izba Mleka wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka ruszają z kampanią edukacyjną w szkołach pod hasłem „Mam kota na punkcie mleka”.
Celem akcji jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży. Kampania będzie realizowana w 20 polskich miastach
We wtorek 15 stycznia organizatorzy zapraszają na śniadanie, na którym zaprezentują plany kampanii na najbliższe trzy lata oraz przedstawią dane na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów.
Kampania „Mam kota na punkcie mleka” skierowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży w wieku od 8 do 13 lat, ich rodziców oraz nauczycieli. W stworzeniu mody na spożywanie mleka oraz przetworów mlecznych mają pomóc m.in. działania edukacyjne w szkołach. By osiągnąć jak największą skuteczność przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań.
Do udziału w kampanii edukacyjnej może przystąpić każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę internetową i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w programie jest bezpłatny.
Akcja finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleka.
Komentarze opinie