Do 24 stycznia przyjmowane będą zgłoszenia do Podlaskiej Marki. Jest to jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych w naszym województwie. W tym roku odbędzie się już 12. edycja.
Zwycięzców poznamy 15 kwietnia, ale tylko do końca tego tygodnia przyjmowane są zgłoszenia produktów, usług, wydarzeń czy inicjatyw, które wezmą udział w konkursie.
- Chcemy wyłowić najciekawsze produkty, inicjatywy i wydarzenia związane z województwem podlaskim. Myślę, że Marka jest już znanym znakiem, nie tylko w regionie, ale i w kraju, a także za granicą - mówi marszałek Jerzy Leszczyński.
W tym roku po raz pierwszy możliwość zgłaszania propozycji mają mieszkańcy, a nie jak wcześniej - tylko laureaci poprzednich edycji oraz kapituła. Wystarczy wejść na stronę podlaskamarka.pl, wypełnić krótki formularz i wysłać go w formie elektronicznej lub papierowej. Propozycje mogą zgłaszać zarówno konsumenci, jak i producenci. Każdy może wskazać maksymalnie sześć kandydatur, po jednej w każdej kategorii.
Oto kategorie tematyczne: - produkt - są dwie podkategorie (produkt spożywczy i użytkowy); udział wziąć mogą te wyroby, które istnieją od minimum 12 miesięcy, dostępne są w powszechnej sprzedaży, powinny wykazywać szczególne cechy jakościowe, użytkowe i estetyczne; jeśli chodzi o produkty spożywcze, powinny być wytwarzane w 50 procentach z podlaskich składników; premiowane będą te, które są rozpoznawalne i mają już ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym; - inwestycja - obiekty infrastrukturalne, które zostały oddane do użytku najpóźniej do 31 grudnia 2015 r., są dostępne dla ogółu społeczeństwa, nowoczesne, posiadające innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza ekologiczne; premiowane mają być inwestycje inspirowane dziedzictwem kulturowym regionu, wykorzystujące technologie przyjazne środowisku, wpływające na rozwój przedsiębiorczości; - odkrycie - przedmioty i usługi z dziedziny gospodarki lub sztuki, które powstały nie wcześniej niż 24 miesiące przed 1 stycznia tego roku; powinny być oparte na autorskim pomyśle lub technologii produkcji; premiowane będą osoby poniżej 35. roku życia; - wydarzenie - udział mogą wziąć największe organizowane w województwie podlaskim, cieszące się dużym zainteresowaniem mediów i uczestników, mające potencjał rozwojowy, rozpoznawalne też poza granicami regionu; premiowane będą przedsięwzięcia cykliczne, zgodne z zasadami komunikacji marki województwa; - kultura i społeczeństwo - inicjatywy zrealizowane do końca zeszłego roku, mogą mieć cykliczny charakter, choć nie muszą; powinny być to wydarzenia aktywizujące społeczności lokalne, o dużym znaczeniu dla ochrony dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego województwa podlaskiego.
Powyższych laureatów wybierze kapituła, w której zasiądą przedstawiciele największych podlaskich przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych, skupieni w Podlaskiej Radzie przedsiębiorczości. Poza nimi decydować będą również reprezentanci świata kultury, sztuki, mediów, biznesu oraz organizacji pozarządowych. Swojego faworyta wskażą też internauci w ramach Podlaskiej Marki Konsumentów.
Co istotne, w plebiscycie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji, nie będą też przyjmowane produkty wytwarzane na podstawie umów licencyjnych. Udział w plebiscycie jest bezpłatny.
- Dotychczas w Podlaskiej Marce startowało ponad tysiąc produktów, na które oddano ponad sto tysięcy głosów. Laureaci mogą cieszyć się prestiżem, przyznany tytuł to świetna promocja w kraju i za granicą - podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Informacji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego.
Organizatorem Podlaskiej Marki jest marszałek województwa podlaskiego.
Komentarze opinie