Reklama

Można zgłaszać kandydatów do jednego z najważniejszych plebiscytów na Podlasiu

24/01/2016 13:17


Do 24 stycznia przyjmowane będą zgłoszenia do Podlaskiej Marki. Jest to jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych w naszym województwie. W tym roku odbędzie się już 12. edycja.

Zwycięzców poznamy 15 kwietnia, ale tylko do końca tego tygodnia przyjmowane są zgłoszenia produktów, usług, wydarzeń czy inicjatyw, które wezmą udział w konkursie.

- Chcemy wyłowić najciekawsze produkty, inicjatywy i wydarzenia związane z województwem podlaskim. Myślę, że Marka jest już znanym znakiem, nie tylko w regionie, ale i w kraju, a także za granicą - mówi marszałek Jerzy Leszczyński.

W tym roku po raz pierwszy możliwość zgłaszania propozycji mają mieszkańcy, a nie jak wcześniej - tylko laureaci poprzednich edycji oraz kapituła. Wystarczy wejść na stronę podlaskamarka.pl, wypełnić krótki formularz i wysłać go w formie elektronicznej lub papierowej. Propozycje mogą zgłaszać zarówno konsumenci, jak i producenci. Każdy może wskazać maksymalnie sześć kandydatur, po jednej w każdej kategorii.

Oto kategorie tematyczne:
- produkt - są dwie podkategorie (produkt spożywczy i użytkowy); udział wziąć mogą te wyroby, które istnieją od minimum 12 miesięcy, dostępne są w powszechnej sprzedaży, powinny wykazywać szczególne cechy jakościowe, użytkowe i estetyczne; jeśli chodzi o produkty spożywcze, powinny być wytwarzane w 50 procentach z podlaskich składników; premiowane będą te, które są rozpoznawalne i mają już ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym;
- inwestycja - obiekty infrastrukturalne, które zostały oddane do użytku najpóźniej do 31 grudnia 2015 r., są dostępne dla ogółu społeczeństwa, nowoczesne, posiadające innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza ekologiczne; premiowane mają być inwestycje inspirowane dziedzictwem kulturowym regionu, wykorzystujące technologie przyjazne środowisku, wpływające na rozwój przedsiębiorczości;
- odkrycie - przedmioty i usługi z dziedziny gospodarki lub sztuki, które powstały nie wcześniej niż 24 miesiące przed 1 stycznia tego roku; powinny być oparte na autorskim pomyśle lub technologii produkcji; premiowane będą osoby poniżej 35. roku życia;
- wydarzenie - udział mogą wziąć największe organizowane w województwie podlaskim, cieszące się dużym zainteresowaniem mediów i uczestników, mające potencjał rozwojowy, rozpoznawalne też poza granicami regionu; premiowane będą przedsięwzięcia cykliczne, zgodne z zasadami komunikacji marki województwa;
- kultura i społeczeństwo - inicjatywy zrealizowane do końca zeszłego roku, mogą mieć cykliczny charakter, choć nie muszą; powinny być to wydarzenia aktywizujące społeczności lokalne, o dużym znaczeniu dla ochrony dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego województwa podlaskiego.

Powyższych laureatów wybierze kapituła, w której zasiądą przedstawiciele największych podlaskich przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych, skupieni w Podlaskiej Radzie przedsiębiorczości. Poza nimi decydować będą również reprezentanci świata kultury, sztuki, mediów, biznesu oraz organizacji pozarządowych. Swojego faworyta wskażą też internauci w ramach Podlaskiej Marki Konsumentów.

Co istotne, w plebiscycie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji, nie będą też przyjmowane produkty wytwarzane na podstawie umów licencyjnych. Udział w plebiscycie jest bezpłatny.

- Dotychczas w Podlaskiej Marce startowało ponad tysiąc produktów, na które oddano ponad sto tysięcy głosów. Laureaci mogą cieszyć się prestiżem, przyznany tytuł to świetna promocja w kraju i za granicą - podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Informacji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego.

Organizatorem Podlaskiej Marki jest marszałek województwa podlaskiego.

(Piotr Walczak)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do