Reklama

Pasażerski rekord PKP Intercity z udziałem Białegostoku

06/03/2018 15:40

PKP Intercity podały informacje o wynikach osiągniętych w ubiegłym roku. Firma zanotowała znakomity wynik nie tylko mocno poprawiając ilość przewiezionych pasażerów w porównaniu do roku ubiegłego, ale także przekraczając zakładany plan na 2017. A jedną z linii, która ma ogromny udział w sukcesie PKP jest połączenie Warszawa - Białystok.

Co ciekawe trasa Białystok - Warszawa poza największym wzrostem (43 procent) była też jedną z tras, która okazała się najbardziej popularna i oblegana. Poza nią równie wysokie wielu pasażerów podróżowała między Warszawą a  Krakowem, Trójmiastem, Poznaniem i i Katowicami.  

W 2017 roku PKP Intercity przewiozły 42,8 miliona widzów (o 4,3 mln więcej niż w 2016). To oznacza wzrost o 11 procent, ale także o 3,6 miliona więcej niż zakładany plan na 2017 rok. Poza trasą Warszawa - Białystok największe wzrosty PKP zanotowały na połączeniach stolicy z Olsztynem oraz Krakowa z Przemyślem (rekordowy wzrost o 93 procent) i Rzeszowem.

Sukces przewozowy przełożył się na sukces finansowy PKP Intercity. Spółka zakończyła rok wysokim zyskiem: 270 milionów złotych. To już drugi rok z rzędu, kiedy PKP ma dodatni bilans, bo w latach 2008-15 firma regularnie przynosiła spore straty. Nic dziwnego, że w tej sytuacji władze spółki planują dalszą modernizację taboru (ponad 700 wagonów) oraz zakup nowych (ponad 180 sztuk).

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w 2017 r. Coraz więcej osób wybiera podróż koleją zamiast samochodem czy samolotem. Szczególnie cieszymy się, że co roku wzrasta liczba podróżnych wybierających się na wakacje naszymi pociągami. Od czerwca do końca sierpnia z naszych usług skorzystało o ponad 1,3 mln pasażerów więcej niż w sezonie letnim 2016 r. – mówił Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Spółka nie kryje zadowolenia, że wzrost przewożonych pasażerów zanotowano w każdej grupie klientów: z usług PKP skorzystało o 30 procent więcej rodzin, 17 procent więcej seniorów oraz prawie 7 procent więcej studentów.

Przyczyną sukcesów jest modernizacja torowisk, dworców i taboru kolejowego. Przedstawiciele spółki planują dalsze inwestycje. Firma realizuje strategię taborową zaplanowaną na okres 2016-20 z perspektywą do 2023. To największy program inwestycyjny w historii polskiej kolei. W sumie wartość inwestycji ma przekroczyć 7 mld euro.

- W ramach partnerstwa innowacyjnego i współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju opracowujemy nowatorskie projekty taborowe. Program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych. W sumie w ramach zaktualizowanej strategii nasza spółka zmodernizuje ponad 700 wagonów i kupi 185 nowych. Planowana jest również modernizacja 16 stacji postojowych. Zwiększy się liczba połączeń nie tylko krajowych, ale również międzynarodowych – podsumował prezes Chraniuk.

Nie jest wykluczone, że po otwarciu Rail Baltica oraz połączeń Białegostoku z Lublinem, Kielcami i Rzeszowem oraz modernizacji trasy z Suwałkami linie te osiągną znacznie lepszy wynik i rekord wzrostowy między Warszawą a Białymstokiem może zostać pobity.

(PS/ Foto: BI-Foto)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do