
30 listopada upływa termin składania wniosków o wyprawkę szkolną w ramach programu "Dobry start". Większość uprawnionych dostarczyła już urzędnikom dokumenty.
Na konta rodziców i opiekunów trafiło 1,357 mld zł. Jeśli ktoś jeszcze wniosku o 300 plus nie wysłał, to należy się pospieszyć. Ostateczny termin na jego złożenie upływa 30 listopada. Po tej dacie złożenie dokumentu będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
Wnioski o świadczenie 300 plus można złożyć wyłącznie online. Najprostszym rozwiązaniem przy składaniu wniosku jest skorzystanie z aplikacji mZUS, gdzie większość danych jest już z automatu uzupełniana, dzięki czemu występuje mniejsze ryzyko popełnienia błędu. Wniosek o 300 plus można złożyć także przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Pieniądze na wyprawkę szkolną zostaną przekazane na konta bankowe rodziców i opiekunów.
Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu "Dobry start", także przez bankowość elektroniczną czy portal Emp@tia, powinna sprawdzić, czy ZUS przekazał do niej informacje na temat wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS. Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejść do zakładki "Dobry start". Jest tam widoczny status obsługi wniosku, jak również szczegółowe informacje o świadczeniu. Na Platformie Usług Elektronicznych znajduje się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie. Może to być wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia albo decyzja odmawiająca przyznania świadczenia.
(PW)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie