Reklama

Podlasianie przekonują się do załatwiania spraw online

01/12/2020 18:08

Do tej pory ponad pięć tysięcy osób skorzystało z możliwości przeprowadzenia rozmów wideo z ekspertami ZUS w całym kraju. W województwie podlaskim, do 12 listopada, takie spotkanie online z pracownikami ZUS odbyło 121 klientów.

Usługę tę w naszym regionie wprowadzono od 29 października. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach w całym kraju.

E-wizyty trwają około 20 minut. Mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS, od tych emerytalnych, rentowych, po zasiłki czy kwestie związanych z prowadzeniem firmy i rozliczaniem składek.

Jak wynika z danych ZUS, najwięcej wideorozmów dotyczyło spraw związanych ze świadczeniami długoterminowymi, czyli emeryturami i rentami, a następnie - zasiłkami. Sporo osób łączyło się online w celu założenia lub potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych.

Umawianie wideorozmowy jest bardzo proste: wystarczy wejść na stronę internetową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta. Co ważne, do połączenia się z ekspertami wystarczy mieć sprzęt z dostępem do internetu, czyli smartfon, tablet czy komputer, który dodatkowo wyposażony jest w kamerkę i mikrofon. Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Pierwszą rozmowę na każdy dzień roboczy można zamówić na godz. 9.00, a ostatnią na 14.05. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy, miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący bądź założenie profilu PUE.

ZUS przypomina, że z zamówionej wizyty można zrezygnować. Wystarczy kliknąć w link "Zrezygnuj z e-wizyty", który znajduje się w wiadomości potwierdzającej rejestrację. Jeśli ktoś nie może skorzystać w umówionym przez siebie terminie z wideoporady, urzędnicy proszą o jej odwołanie, bo dzięki temu na taką rozmowę będzie mógł się umówić ktoś inny, kto potrzebuje informacji czy pomocy eksperta ZUS. Jeśli taka wizyta nie zostanie odwołana, to termin będzie cały czas zarezerwowany, chociaż nikt nie skorzysta z usługi.

Na ponad osiem tysięcy umówionych rozmów, 5,1 tys. odbyło się, 990 osób pamiętało, by swoją wizytę anulować, ale aż niemal 1,9 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie anulowało jej.

(Oprac. P. Walczak / Foto: pixabay.com)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do