
Cynkomet, producent maszyn rolniczych, rozszerza zakres produkcji. Firma ukończyła pracę nad pierwszą specjalistyczną naczepą do przewozu ciężkich elementów. Tego typu pojazdy mają trafiać głownie na rynek skandynawski.
Nowy pojazd to naczepa platformowa NP-70/3 w całości wymyślona, zaprojektowana i wykonana przez zespół Cynkometu.
Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się, w jakim kierunku rozwijać działalność biznesową, kiedy osiągniemy zakładany poziom rozwoju produkowanych przez nas maszyn rolniczych - mówi Mariusz Dąbrowski, prezes Cynkometu. - Od kilku lat bowiem wzmacniamy pozycję na rynku cynkowania i produkcji maszyn rolniczych i zdawaliśmy sobie sprawę, że taki moment nadejdzie - poszukiwania nowych wyzwań i nowej dziedziny działalności, która będzie powiązana z tym, co robimy, ale jednocześnie umożliwi dywersyfikację ryzyka biznesowego w sytuacjach kryzysowych. Dlatego postanowiliśmy zatrudnić kadrę inżynierską, której umiejętności, doświadczenie i ambicje chcemy wykorzystać do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe.
NP-70/3 to wyspecjalizowana przyczepa, tzw. dłużycowa, do przewozu ciężkich i długich (nawet do kilkunastu metrów) elementów. Wyposażona jest w pokład ładunkowy o długości 17 metrów, a jej maksymalna ładowność to 70 ton przy prędkości 20 km/h. Naczepa została zaprojektowana specjalnie do współpracy z ciężkim ciągnikiem portowym, a jej układ jezdny stanowią trzy osie, renomowanej firmy SAF Holland o łącznej nośności 45 ton.
Naczepa wyposażona jest także w pneumatyczny układ hamulcowy marki Haldex z automatycznym regulatorem siły hamowania (ALB) działającym na wszystkie trzy osie.
Jest to pojazd służący do transportu wewnętrznego, wykonany na specjalne zamówienie naszego klienta - dodaje Mariusz Dąbrowski. - To nasz pierwszy krok w kierunku rozwoju naszej oferty i jej rozszerzenie o specjalistyczne naczepy i przyczepy drogowe kategorii O.
W pierwszej kolejności producent zamierza opracować serię drogowych przyczep i naczep 2- i 3-osiowych niskopodwoziowych do transportu maszyn budowlanych i rolniczych. Tak jak wszystkie produkowane przez Cynkomet maszyny rolnicze, ramy tych pojazdów mają być w całości cynkowane ogniowo.
Jesteśmy przekonani, że wydłużając w ten sposób ich żywotność, będziemy mogli konkurować nimi z renomowanymi, istniejącymi już na rynku producentami drogowych przyczep i naczep specjalistycznych - dodaje Dąbrowski. - Tego typu sprzęt chcemy sprzedawać przede wszystkim na rynki skandynawskie.
(Oprac. P. Walczak / Foto: mat. pras.)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie