Reklama

Rozmowy wideo z urzędnikiem bezpieczniejsze niż bezpośrednie

31/12/2020 18:11

Już niemal 13,5 tys. osób skorzystało z rozmów wideo z ekspertami ZUS. W województwie podlaskim takie spotkania online z urzędnikami odbyło 275 klientów.

Przedstawiciele instytucji podkreślają, że klienci doceniają fakt, iż nie muszą wychodzić z domów, by spotkać się z ekspertem ZUS i mogą to zrobić online, w prosty sposób, w dogodnym dla siebie terminie. Codziennie e-wizyty w całym kraju umawia kilkaset osób. Takie mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS. Przede wszystkim wybierane tematy rozmów to emerytury i renty, zasiłki oraz firmy i pracownicy. Z tej bezpiecznej formy kontaktu, najczęściej korzystają mieszkańcy Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia.

Umawianie wideorozmowy nie jest skomplikowane. Wystarczy wejść na stronę internetową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta, a następnie kliknąć w link "Umów się na e-wizytę". Aby połączyć się z ekspertem wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również temat e-wizyty. Do wyboru mamy: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracownicy, potwierdzenie profilu PUE czy ulgi i umorzenia.

Urzędnicy utyskują, że niestety wciąż są rozmowy, których nie udaje się zrealizować. Czasem wynika to z problemów technicznych, na przykład takich jak słaba jakość połączenia ze strony rozmówcy. Apelują, by pamiętać, że sami muszą zainicjować wideorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To osoba, która otrzymała wiadomość potwierdzającą umówione wideospotkanie musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączenia do rozmowy.

W każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wtedy ze zwolnionego terminu będzie mogła skorzystać inna osoba. Nadal zdarza się, że ktoś rezerwuje wizytę, ale z niej nie korzystają i jej nie odwołuje. Na ponad 22 tys. umówionych rozmów 13,5 tys. odbyło się, a niestety 5,6 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie anulowało jej, tym samym blokując termin dla innych chętnych.

Przypominamy, że od 20 listopada klienci mogą telefonicznie umówić się na osobistą wizytę w wybranej przez siebie jednostce ZUS. Aby zrobić to w jednej z placówek oddziału w Białymstoku, należy zadzwonić pod numer 87 565 27 13.

(Oprac. P. Walczak / Foto: ZUS)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do