
Układ komunikacyjny z roku na rok w Białymstoku ulega poprawie. Budowane są duże arterie drogowe, jak też mniejsze uliczki osiedlowe. Wkrótce na osiedlu Mickiewicza może pojawić się o jedno więcej udogodnienie drogowe dla kierowców, jak i mieszkańców. Rozpoczął się bowiem proces uzyskiwania dokumentacji i projektowania połączenia ulicy Pod Krzywą z ulicą Ciołkowskiego.
Po przebudowie ulic Ciołkowskiego, która była naprawdę dużą inwestycją drogową w Białymstoku, bo realizowaną odcinkami, pora na połączenie z nią innych, mniejszych ulic. Wszystko po to, aby zapewnić lepszą łączność komunikacyjną. Między innymi na osiedlu Mickiewicza, na którym jest coraz większy ruch samochodowy, zaplanowano połączenie ulicy Pod Krzywą właśnie z ulicą Ciołkowskiego.
Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku na początku kwietnia pojawiło się już zawiadomienie dotyczące tej inwestycji. Prezydent Białegostoku stara się obecnie o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. I to właśnie z tego dokumentu dowiadujemy się, jak ma wyglądać to połączenie i co zmieni się w układzie drogowym w tej części stolicy Podlasia.
„(…) zawiadamia, że w Urzędzie Miejskim w Białymstoku, Departamencie Architektury, zostało wszczęte postępowanie administracyjne z wniosku Prezydenta Miasta Białegostoku, w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na: budowie ulicy łączącej ul. Pod Krzywą z ul. K. Ciołkowskiego w Białymstoku (planowanej drogi gminnej klasy L) w zakresie budowy: nawierzchni jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, ścieżki pieszorowerowej, sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami do wpustów deszczowych (ulicznych), sieci kablowej linii oświetleniowej nN, rozbiórce i budowie odcinków sieci kablowej energetycznej SN” – czytamy w zawiadomieniu opublikowanym na stronach BIP Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Zatem jak widać, nie będzie to tylko połączenie sieci dróg, ale także pojawią się udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. Od kilku lat w Białymstoku poprawia się przede wszystkim infrastruktura rowerowa, choć sami rowerzyści mają swoje uwagi i pomysły do realizowanych dróg rowerowych. Niektóre z nich są mniej funkcjonalne, inne zwyczajnie urywają się bez żadnej łączności z innym fragmentem ścieżki.
W każdym razie rozpoczęte właśnie postępowanie w sprawie połączenia ulic Pod Krzywą z Ciołkowskiego jest dopiero pierwszym etapem działań administracyjnych. Do czasu rozpoczęcia prac jest jeszcze droga daleka. Ale tak dzieje się praktycznie przy każdej inwestycji drogowej. W tej chwili nie jest jeszcze znany termin możliwego rozpoczęcia robót, ani koszty, które docelowo trzeba będzie ponieść.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: BI-Foto)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie