
Chodzi o tzw. 300 plus, czyli program "Dobry Start". Rodzice, którzy chcą złożyć wniosek o to świadczenie, ale nie wiedzą, w jaki sposób to zrobić, mogą skorzystać z pomocy pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Bo w tym roku to właśnie ZUS zajmuje się obsługą programu i wypłatami pieniędzy. Co ważne, wnioski składamy wyłącznie przez internet, a świadczenie otrzymujemy na rachunki bankowe. Eksperci służą pomocą w placówkach ZUS, ale też dyżurują w urzędach gmin, ośrodkach pomocy społecznej czy na pocztach.
By liczyć na pomoc urzędników, należy ze sobą zabrać dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres e-mail oraz orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli dziecko kontynuuje naukę po ukończeniu 20. roku życia i jest osobą z niepełnosprawnością. Konieczna jest również znajomość numeru PESEL dziecka, jak też nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza wychowanek.
Przypominamy, że wnioski o 300 plus składać można wyłącznie drogą elektroniczną, od 1 lipca do 30 listopada tego roku, poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Empatia.
Świadczenie z programu "Dobry Start" wypłacane jest w wysokości 300 zł (jest nieopodatkowane) wyłącznie na rachunek bankowy. Rodzice, którzy korzystają z kart przedpłaconych, wydanych np. przez MOPS-y czy GOPS-y nie mogą wskazywać rachunku z karty. Muszą podać osobiste konto w banku. Z informacji, jakie uzyskaliśmy, wynika, że coraz częściej rodzice wpisują we wniosku rachunek z karty przedpłaconej wydanej przez MOPS lub GOPS (w Białymstoku jest to MOPR) i pieniądze wracają do ZUS.
(Piotr Walczak / Foto: pixabay.com)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie