
Wkrótce miną cztery lata, od kiedy w Urzędzie Miejskim w Białymstoku działa infolinia. Od momentu jej uruchomienia białostoczanie na numer 85 879 7979 zadzwonili ponad 210 tysięcy razy. Dzwoniąc tam uzyskali przydatne informacje pomagające w załatwianiu urzędowych spraw.
Dzięki specjalnej infolinii kontakt mieszkańców z Urzędem Miejskim jest prostszy i wygodniejszy. Telefoniczna obsługa wszelkich zapytań i zgłaszanych przez białostoczan interwencji jest szybka i sprawna. W ubiegłym miesiącu na nr 85 879 7979 dzwoniono ponad 5,1 tys. razy. Z kolei od uruchomienia infolinii w 2014 r. do końca sierpnia 2018 r. konsultanci odbierający telefony odnotowali już 210 tys. 740 połączeń.
Dzwoniący najczęściej pytają o dowody osobiste, rejestrację pojazdów, prawa jazdy, meldunki oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Jest też dużo spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach, inwestycjach i sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące funkcjonowania miasta. .
– Z infolinii korzysta wielu mieszkańców Białegostoku, którzy dzięki temu sprawnie załatwiają urzędowe sprawy. Liczba zrealizowanych połączeń potwierdza, że uruchomienie specjalnego numeru dla białostoczan było dobrym pomysłem – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski.
Infolinia działa w poniedziałki od godz. 8.00 do 17.00, w pozostałe dni (wtorek-piątek) w godz. 7.30-15.30. Telefon jest czynny także w otwarte soboty, od godz. 8.00 do 12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio ok. 300 połączeń. Od wtorku do piątku interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich po kilkanaście.
(Źródło: bialystok.pl/ oprac. ASM/ Foto: BI-Foto)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie