Reklama

Zamiast z długopisem listonosz przyjdzie z tabletem

06/10/2016 09:28

Poczta Polska realizuje drugi etap wdrożenia systemu elektronicznego potwierdzania odbioru na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W nowym systemie pracuje już 5,5 tys. listonoszy. Niebawem zostanie przeprowadzone szkolenie z obsługi nowego systemu dla kolejnej grupy 18,5 tys. Operator w ramach podpisanej z firmą T-Mobile umowy ma możliwość zakupu ok. 20 000 tabletów wraz z akcesoriami dodatkowymi oraz ok. 9 000 signature padów w trzyletnim okresie obowiązywania kontraktu.

Poczta Polska już od pół roku obsługuje polski wymiar sprawiedliwości. Wcześniej firma testowała aplikację „Mobilny Listonosz”, wykorzystywaną w tym procesie. Od początku marca w obrębie 76% kodów adresowych na terenie Polski doręczanie przesyłek sądowych odbywa się z wykorzystaniem tabletów. Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Obecnie trwają prace, by jak najszybciej zapewnić obsługę przesyłek z EPO na obszarze 100% kodów adresowych. T-Mobile dostarczy urządzenia w trzech turach – pierwsza na koniec sierpnia, druga koniec września. a trzecia w listopadzie.

Aplikacja „Mobilny Listonosz” będzie wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększa jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo - kurierskim. Zastosowanie aplikacji w Poczcie Polskiej to przykład podążania za międzynarodowymi trendami w branży logistycznej - obecnie różne modele mobilnej obsługi klientów są wykorzystywane przez największe europejskie firmy pocztowe.

Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego. Spółka jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100% mieszkańców kraju.

(Wolf / Inf. i foto: PP)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do