Startuje nowa odsłona kampanii „Studiuj w Białymstoku”. Tym razem do wybierania uczelni wyższych w Białymstoku zachęcają tancerze Fair Play Crew. Film ich autorstwa 13 maja miał swoją premierę i trafił już do sieci. Kampania zbiega się w czasie z rekrutacją na białostockich uczelniach.
Od piątku, 13 maja, ruszyła kolejna odsłona kampanii zachęcającej do studiowania w Białymstoku: „Bądź mądry – Studiuj w Białymstoku”. Tym razem, jeszcze w trakcie trwających matur, do wyboru Białegostoku jako miasta, w którym warto studiować zachęcają członkowie znanej grupy Fair Play Crew. Autorzy spotu „Ułomny włam” zdecydowali się na humorystyczną formułę, w której wcielają się w role nieudolnych włamywaczy. Choreografia, która pokazuje ich komiczne wpadki, ma zawrócić uwagę na to, że nie warto iść drogą na skróty. Warto natomiast postawić na edukację, wybrać najlepsze miejsce do studiowania i rozwoju.
- Cały czas mówimy o tym, że Białystok jest miastem młodym, miastem z perspektywami i podkreślamy akademickość Białegostoku. Chcemy zwrócić się do tych, którzy wybierają się na studia, aby pokazać Białystok z jak najlepszej strony. Dlatego tym razem do współpracy nad promocją kampanii zaprosiliśmy tancerzy z Fair Play Crew – powiedział Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.
- Bardzo nam miło, że miasto zaprosiło nas do realizacji tego pomysłu. Wiele pytań podczas kreowania tego pomysłu nie było, ponieważ co innego mogliśmy pokazać, jak nie to w czym jesteśmy najlepsi. Czyli opowiadanie ruchem, muzyką i humorem – opowiada Wojciech „Blacha” Blaszko.
W ubiegłym roku kampania zachęcająca do studiowania w Białymstoku oparta była na pomysłach młodych ludzi. Mieli za zadanie nakręcić filmik, w którym odpowiadali na pytanie „A dlaczego Białystok?”. Zwycięzcy konkursu prowadzą vloga www.dlategobialystok.blogspot.com. Jednak w ubiegłym roku nie do końca Miasto Białystok, trafiło z pomysłem promocji studiowania w Białymstoku wykupując akcję bilboardową w samym mieście. Wyglądało to jak przekonywanie przekonanych. Choć możliwe, że część osób mieszkających w Białymstoku zdecydowała się tu pozostać na dłużej. Ale ile tego dokładnie nie wiadomo.
- Nie jesteśmy w stanie stwierdzić ilu studentów dzięki ubiegłorocznej kampanii zdecydowało się na studiowanie w Białymstoku. Nie wiem czy ktoś jest w stanie to sprawdzić – powiedział prezydent Białegostoku.
Tegoroczna kampania będzie kosztowała około 230 tys. złotych. Prowadzona będzie przede wszystkim w internecie. Spot reklamowy z udziałem Fair Play Crew został już zamieszczony na portalach społecznościowych – Facebook i YouTube. Znajdzie się także na stronie „Studiuj w Białymstoku” – www.tak.bialystok.pl, która na bieżąco informuje i zachęca do studiowania właśnie w naszym mieście. Jest skierowany do młodych ludzi w wieku 17-24.
- My przyjechaliśmy tutaj z Grajewa, właśnie na studia. I wiemy, że to Białystok ma najlepsza energię do tego, żeby tutaj tworzyć. Dlatego zostajemy w Białymstoku i zawsze z dumą będziemy to podkreślać, że jest to najlepsze miejsce do tworzenia i rozwijania pasji – powiedział Karol „Niecik” Niecikowski z Fair Play Crew.
- W warstwie realizacyjnej postawiliśmy na prezentację kabaretowej etiudy, dlatego też całość oparta jest o jedno, mastershotowe ujęcie opatrzone „neonową”, kojarzącą się estradowo, grafiką – opowiada Krzysztof Kiziewicz, odpowiedzialny za realizację filmu.
Białystok promowany będzie również jako miasto studenckie podczas Fair Play Dance Camp w Krakowie (8-18 sierpnia), a także podczas targów edukacyjnych odbywających się w różnych miastach Polski, gdzie wystawiane będzie wspólne stoisko miasta z Politechniką Białostocką, Uniwersytetem w Białymstoku i Uniwersytetem Medycznym.
Organizatorem kampanii „Bądź mądry – Studiuj w Białymstoku" jest Urząd Miejski w Białymstoku. Odbywa się ona we współpracy z trzema publicznymi uczelniami: Politechniką Białostocką, Uniwersytetem w Białymstoku i Uniwersytetem Medycznym.
Komentarze opinie