Reklama

Karta czy gotówka, czyli jak odpowiedzieć na potrzeby klientów małych sklepów

29/03/2023 16:50

Prowadzisz niewielki sklep spożywczy, piekarnię albo osiedlowy warzywniak? Zastanawiasz się, w jaki sposób rozwijać swoją działalność, by odpowiadać na rosnące potrzeby klientów? Jednym z takich rozwiązań może być terminal płatniczy, który umożliwi Twoim klientom dokonywanie płatności bezgotówkowych.

Udział płatności bezgotówkowych we wszystkich transakcjach realizowanych w punktach handlowo-usługowych w Polsce cały czas rośnie. Bardzo wyraźny wzrost płatności kartowych zaczęto obserwować od momentu wybuchu pandemii COVID-19 i trend ten jest cały czas widoczny – tak wynika z badania przeprowadzonego przez zespół pod kierownictwem dr. hab. Michała Polasika na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa.

W 2020 r. płatności bezgotówkowe odpowiadały za 54% udziału we wszystkich transakcjach w sklepach i punktach usługowych w naszym kraju, w 2021 r. było to już 57%. Eksperci twierdzą, że kolejne lata mogą przynieść jeszcze dynamiczniejszy rozwój obrotu bezgotówkowego, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę preferencje płatnicze młodego pokolenia*.

Terminal płatniczy w małym sklepie – dlaczego warto?

Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych nie omija nie tylko dużych marketów i stacji benzynowych, lecz także niewielkich sklepów spożywczych, rodzinnych piekarni i osiedlowych warzywniaków. Dlatego coraz więcej prowadzących tego typu biznesy przedsiębiorców decyduje się na terminal, który umożliwia obsługę płatności bezgotówkowych.

  • Terminal płatniczy pozwala utrzymywać dotychczasowych klientów, pozyskiwać nowych, a dzięki temu – zwiększać przychody. Wiele osób, zwłaszcza młodych, w ogóle nie nosi przy sobie gotówki, jeśli więc płatność kartą w sklepie nie jest możliwa, wybiera inny punkt.
  • Zarówno terminale mobilne, jak i stacjonarne umożliwiają obsługę płatności dokonywanych przy pomocy nie tylko klasycznej karty, lecz także telefonu, zegarka czy BLIKA. Coraz więcej osób płaci w ten sposób nawet za drobne codzienne zakupy – pieczywo, warzywa i owoce czy wędliny.
  • Terminal w Twoim sklepie to dodatkowe funkcjonalności dla klientów – możliwość wypłaty gotówki, doładowania telefonu albo realizacji płatności walutowej. Do Ciebie trafia prowizja od każdej tego typu transakcji, a to oznacza dodatkowe źródło przychodu.

Darmowe terminale płatnicze dla małych firm? To możliwe!

Jeśli prowadzisz mały sklep i chcesz sprawdzić, jak na rozwój Twojego biznesu wpłynie udostępnienie pacjentom płatności kartą, telefonem albo smartwatchem, rozwiązaniem dla Ciebie jest Program Polska Bezgotówkowa. W jego ramach możesz otrzymać terminal płatniczy i korzystać z niego bez opłat przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotów w wysokości 100 tys. zł.

Jak dołączyć do Programu? To proste! Wejdź na stronę PolCard from Fiserv, wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń. Konsultant porozmawia z Tobą i pomoże Ci wybrać urządzenie najlepiej pasujące do specyfiki Twojego sklepu. Urządzenie otrzymasz w ciągu dwóch dni roboczych.

Terminal płatniczy to rozwiązanie nie tylko dla dużych sklepów, dyskontów i supermarketów. To także szansa na podniesienie konkurencyjności i poprawę przychodów niewielkich punktów handlowych. Warto z niej skorzystać!

* Boom na płatności bezgotówkowe nie słabnie. https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/boom-na-platnosci-bezgotowkowe-nie-slabnie Dostęp: 09.03.2023 r.

(Artykuł sponsorowany)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do