Reklama

Karta czy gotówka, czyli jak odpowiedzieć na potrzeby klientów małych sklepów

29/03/2023 16:50

Prowadzisz niewielki sklep spożywczy, piekarnię albo osiedlowy warzywniak? Zastanawiasz się, w jaki sposób rozwijać swoją działalność, by odpowiadać na rosnące potrzeby klientów? Jednym z takich rozwiązań może być terminal płatniczy, który umożliwi Twoim klientom dokonywanie płatności bezgotówkowych.

Udział płatności bezgotówkowych we wszystkich transakcjach realizowanych w punktach handlowo-usługowych w Polsce cały czas rośnie. Bardzo wyraźny wzrost płatności kartowych zaczęto obserwować od momentu wybuchu pandemii COVID-19 i trend ten jest cały czas widoczny – tak wynika z badania przeprowadzonego przez zespół pod kierownictwem dr. hab. Michała Polasika na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa.

W 2020 r. płatności bezgotówkowe odpowiadały za 54% udziału we wszystkich transakcjach w sklepach i punktach usługowych w naszym kraju, w 2021 r. było to już 57%. Eksperci twierdzą, że kolejne lata mogą przynieść jeszcze dynamiczniejszy rozwój obrotu bezgotówkowego, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę preferencje płatnicze młodego pokolenia*.

Terminal płatniczy w małym sklepie – dlaczego warto?

Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych nie omija nie tylko dużych marketów i stacji benzynowych, lecz także niewielkich sklepów spożywczych, rodzinnych piekarni i osiedlowych warzywniaków. Dlatego coraz więcej prowadzących tego typu biznesy przedsiębiorców decyduje się na terminal, który umożliwia obsługę płatności bezgotówkowych.

  • Terminal płatniczy pozwala utrzymywać dotychczasowych klientów, pozyskiwać nowych, a dzięki temu – zwiększać przychody. Wiele osób, zwłaszcza młodych, w ogóle nie nosi przy sobie gotówki, jeśli więc płatność kartą w sklepie nie jest możliwa, wybiera inny punkt.
  • Zarówno terminale mobilne, jak i stacjonarne umożliwiają obsługę płatności dokonywanych przy pomocy nie tylko klasycznej karty, lecz także telefonu, zegarka czy BLIKA. Coraz więcej osób płaci w ten sposób nawet za drobne codzienne zakupy – pieczywo, warzywa i owoce czy wędliny.
  • Terminal w Twoim sklepie to dodatkowe funkcjonalności dla klientów – możliwość wypłaty gotówki, doładowania telefonu albo realizacji płatności walutowej. Do Ciebie trafia prowizja od każdej tego typu transakcji, a to oznacza dodatkowe źródło przychodu.

Darmowe terminale płatnicze dla małych firm? To możliwe!

Jeśli prowadzisz mały sklep i chcesz sprawdzić, jak na rozwój Twojego biznesu wpłynie udostępnienie pacjentom płatności kartą, telefonem albo smartwatchem, rozwiązaniem dla Ciebie jest Program Polska Bezgotówkowa. W jego ramach możesz otrzymać terminal płatniczy i korzystać z niego bez opłat przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotów w wysokości 100 tys. zł.

Jak dołączyć do Programu? To proste! Wejdź na stronę PolCard from Fiserv, wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń. Konsultant porozmawia z Tobą i pomoże Ci wybrać urządzenie najlepiej pasujące do specyfiki Twojego sklepu. Urządzenie otrzymasz w ciągu dwóch dni roboczych.

Terminal płatniczy to rozwiązanie nie tylko dla dużych sklepów, dyskontów i supermarketów. To także szansa na podniesienie konkurencyjności i poprawę przychodów niewielkich punktów handlowych. Warto z niej skorzystać!

* Boom na płatności bezgotówkowe nie słabnie. https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/boom-na-platnosci-bezgotowkowe-nie-slabnie Dostęp: 09.03.2023 r.

(Artykuł sponsorowany)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do