Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę sądów. Tym samym przesyłki polecone z sądów mają do nas trafiać za pośrednictwem listonosza, ewentualnie odbierzemy je w okienku na poczcie.
Oferta Poczty Polskiej zdobyła blisko 98 punktów na 100 możliwych w przetargu na obsługę polskich sądów – wynika z decyzji Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Według Zamawiającego, oferta Poczty Polskiej jest najkorzystniejsza i spełnia wszystkie wymagania specyfikacji zamówienia. Konkurencyjna propozycja złożona przez PGP uzyskała jedynie 67,79 pkt.
Do tej pory to firma InPost obsługiwała sądy i prokuratury - podwykonawca spółki Polska Grupa Pocztowa, operatora kontraktu. Ten realizowany był od 2014 roku. Niestety, jak to wyglądało, wielu z nas wie. Narzekania dotyczyły takich kwestii jak trudności z odnalezieniem punktu, gdzie awizowana przesyłka się znajduje - mógł to być kiosk, sklep spożywczy i inny punkt usługowy. Sporo wątpliwości budziło to, że listy wydawane miały być niekiedy przez zupełnie przypadkowe osoby, które nie potrafią obsługiwać takiej korespondencji - np. studentów pracujących na umowę o dzieło, dorabiających tylko w weekendy. Media szeroko rozpisywały się, iż listy z sądów trafiają do adresatów zbyt późno, a doręczyciele nie radzą sobie zbyt dobrze.
Czy teraz to się zmieni i adresaci będą bardziej zadowoleni? To się okaże, bo i do operatora alternatywnego mieszkańcy Białegostoku zdążyli się już przez dwa lata przyzwyczaić.
– Poczta Polska udowodniła, że państwowa firma może realnie konkurować i zmusić przereklamowanego konkurenta do odwrotu – podkreśla Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. –Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Walczymy o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek.
Poczta Polska przygotowała też kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO). Jest to system wykorzystujący tablety dla listonoszy i pady w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.
Spółka podaje w komunikacie, że w tym roku wygrała konkurs na operatora wyznaczonego organizowany przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 punktów. Oznacza to, że przez kolejne 10 lat Polacy będą mogli korzystać z usług pocztowych po przystępnych cenach na terenie całego kraju. Firma, nie otrzymując żadnych dotacji z budżetu państwa, od pięciu lat osiąga dodatnie wyniki finansowe zatrudniając blisko 80 tysięcy osób na umowach o pracę.
Komentarze opinie