Reklama

Młoda kobieta straciła w Święta Bożego Narodzenia blisko 90 tys. złotych w wyniku działania oszustów

30/12/2024 08:37

Aż 86-tysięcy złotych straciła 27-letnia mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego, która została oszukana w Wigilię przez osoby podające się za pracowników banku. Oszuści wmówili jej, że pieniądze na jej koncie są zagrożone. Kobieta chcąc ratować oszczędności wykonała kilka przelewów na wskazane przez przestępców rachunki bankowe.

Oszuści nie odpuszczają nawet w święta. W Wigilijny poranek do 27-letniej mieszkanki powiatu wysokomazowieckiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że przez jej bankowość internetową został złożony wniosek o kredyt. W związku z tym, iż nie składała ona żadnego wniosku oszust przełączył ją do działu bezpieczeństwa. 

Odebrała kobieta, która znała już całą sytuację i przez prawie cały dzień instruowała 27-latkę co ma robić. Przestępcy w miedzyczasie wysyłali do pokrzywdzonej smsy oraz łączyli się z nią przez stronę internetową. Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego otrzymała od fałszywej pracownicy banku trzy różne numery kont, na które przelała łącznie 86 tysięcy złotych. Po transakcjach oszuści obiecali kobiecie, że wnioski o kredyt zostaną cofnięte, a pieniądze będą bezpieczne. Następnego dnia ktoś z banku miał się z nią skontaktować, aby wszystko potwierdzić i wyjaśnić co dalej ma robić. 

Nikt jednak się nie odezwał. Dlatego 27-latka postanowiła zadzwonić na infolinię swojego banku i sama chciała wszystko to sprawdzić. W ten sposób dowiedziała się, że została oszukana. Mieszkanka powiatu wysokomazowieckiego łącznie straciła 86-tysięcy złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych oraz wykonywania przelewów na inne konta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112. 

Ponadto przypominamy, że w celu uwiarygodnienia historii oszuści mogą użyć oprogramowania by na telefonie ofiary wyświetlił się numer telefonu lub nazwa instytucji, np. Policja czy Bank! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.

(Źródło i foto: podlaska.policja.gov.pl/ oprac. Kalina)
 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do