
Regularne pociągi tej relacji wyjadą w trasę już w poniedziałek, 18 marca, choć symboliczny pierwszy przejazd miał miejsce w piątek, 15 marca. Tuż po konferencji prasowej w tej sprawie. Podczas spotkania samorząd województwa – inicjatora przedsięwzięcia – reprezentował wicemarszałek Marek Olbryś.
Jak przypomniał Marek Olbryś połączenie na tej trasie było zawieszone od 2000 r.
- Cieszę się, że samorząd województwa przyczynił się do uruchomienia tego połączenia, które po wielu latach będzie dostępne dla pasażerów z Ostrołęki i Białegostoku – mówił wicemarszałek. – Warto podkreślić, że Białystok jest znaczącym ośrodkiem akademickim, a wśród młodych ludzi podróżowanie pociągiem jest bardzo popularne i chętnie korzystają z takiej formy transportu.
Przywrócone połączenie to dwa kursy dziennie z Białegostoku (godz. 8:06, 16:40 i z Ostrołęki (godz. 10:10 i 19:38). Pociąg trasę o długości 111km pokonuje w ciągu 1,20 h. Do obsługi połączeń są przeznaczone wygodne, nowoczesne pojazdy spalinowe, przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Jak zaznaczył wicemarszałek, rozwinięta sieć kolejowych połączeń regionalnych to kolejny impuls rozwojowy województwa. I dodał, że Podlaskie jest w tym zakresie beneficjentem znaczących środków z budżetu państwa.
- Dzięki programowi Kolej Plus mogliśmy korzystać z dużych środków finansowych na rewitalizację tego odcinka. Dzięki dotacji z tego samego źródła w 2028 r. Łomża będzie skomunikowana z Białymstokiem i Warszawą. Wkład własny województwa w ten projekt to 60 mln zł, ale większość kosztów pokrytych zostanie właśnie z programu Kolej Plus – informował wicemarszałek Olbryś.
Na trasie Białystok – Ostrołęka, tak jak w całym województwie, będzie obowiązywała oferta promocyjna „Taryfa Podlaska”. Cena biletu normalnego wyniesie 17,50 zł, przy zakupie biletu w kasie lub u obsługi pociągu. Natomiast kupując bilet jednorazowy poprzez elektroniczne kanały sprzedaży (Internet, aplikacja) lub w automacie i videomacie, cena jest niższa o 10 proc.
Rozkład jazdy umożliwia zainteresowanym podróżnym kontynuowanie podróży w kierunku stacji Chorzele, a dalej do Olsztyna. Tak samo w odwrotnym kierunku, w Ostrołęce są przewidziane połączenia z pociągami do Białegostoku.
Jak zaznaczył Tomasz Łotowski, rzecznik spółki PKP PLK, przed wznowieniem połączenia należało wykonać prace modernizacyjne na stacjach przejazdu pociągu.
- Przeprowadziliśmy prace remontowe w Sokołach, Kuleszach Kościelnych i Śniadowie, została w tych miejscach ustawiona infrastruktura niezbędna dla pasażerów, to znaczy tablice informacyjne, ławki, oznaczenia. Koszt tych prac wyniósł blisko 1,2 mln zł. W planach są dalsze modernizacje tego odcinka – mówił.
W piątkowej konferencji wzięli również udział: dyrektor Departamentu Infrastruktury i Transportu w urzędzie marszałkowskim Zbigniew Piotrowski, starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł, parlamentarzyści oraz lokalni samorządowcy.
(Źródło i foto: podlaskie.eu/ oprac. Cezarion)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie