
Monografia autorstwa dr Anny Młynarczuk-Sokołowskiej z Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, pt. "Codzienność polskiej szkoły z perspektywy dzieci i młodzieży ze środowiska przymusowych migrantów”, zdobyła wyróżnienie w konkursie na wybitną monografię naukową z zakresu nauk pedagogicznych lub nauk pokrewnych za rok 2022. Konkurs jest organizowany przez Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Dr Anna Młynarczuk-Sokołowska jest zatrudniona w Katedrze Edukacji Międzykulturowej i Elementarnej (Zakład Studiów Międzykulturowych i Regionalnych). Od 14 lat prowadzi działalność w środowisku zróżnicowanym kulturowo, zarówno w charakterze badacza, jak i praktyka. Pracuje z osobami ze środowiska migracyjnego, w szczególności z przymusowymi migrantami, którzy pochodzą głównie z Czeczenii i z terenów Ukrainy (w tym Krymu).
Monografia pt. "Codzienność polskiej szkoły z perspektywy dzieci i młodzieży ze środowiska przymusowych migrantów” została wydana przez Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Książka prezentuje wyniki badań dotyczących doświadczeń uczniów, którzy trafili do szkół jako uchodźcy. W ramach swojego projektu badawczego dr. Młynarczuk-Sokołowska poszukiwała odpowiedzi na pytania dotyczące procesu edukacji, relacji rówieśniczych, czy relacji uczeń-nauczyciel.
O swojej badawczej pracy, a także monografii będącej jej efektem, dr Anna Młynarczuk-Sokołowska opowiedziała w miniony wtorek (5 grudnia 2023) podczas otwartego wykładu na Wydziale Nauk o Edukacji UwB.
Konkurs na wybitną monografię naukową z zakresu nauk pedagogicznych lub nauk pokrewnych jest organizowany przez Polskie Towarzystwo Pedagogiczne od 2017 r. W tegorocznej edycji jego kapituła przyznała nagrodę główną i 2 wyróżnienia.
(Źródło: UwB/ oprac. Kalina/ Foto: Piotr Łuniewski/ UwB)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie