Wypada powiedzieć: Nareszcie! Klienci Poczty Polskiej od lat wyczekiwali dnia, kiedy za wysłanie paczki czy znaczki będzie można zapłacić przy pomocy karty. Tym bardziej, że obecnie tego typu transakcje są standardem niemal wszędzie: w sklepach, restauracjach, kinach, stacjach paliw, aptekach. Nawet sieć Biedronka wyszła naprzeciw konsumentom już jakiś cas temu. Poczta została w tyle, długo zajęło wprowadzenie udogodnień, ale dobrze, że w końcu jest oficjalna zapowiedź władz spółki i konkretne daty.
Od 1 czerwca rusza pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych na terenie całej Polski. Finalnie klienci będą mogli zapłacić kartami w 4 700 punktach już na przełomie lipca i sierpnia tego roku.
Poczta Polska podpisała umowę z konsorcjum eService i PKO BP na dzierżawę terminali POS oraz obsługę transakcji kartami płatniczymi. W ramach umowy zainstalowanych zostanie 8 500 terminali do obsługi kart płatniczych (POS) w 4 700 placówkach sieci własnej spółki.
– To kolejna nowoczesna usługa jaką oferujemy wkrótce po wdrożeniu Mobilnego Listonosza. Zwiększamy zarazem dostępność naszych usług co niewątpliwie wpłynie na wielkość sprzedaży oraz spełniamy oczekiwania klientów w zakresie obsługi płatności bezgotówkowych. Nie mam wątpliwości, że nasi klienci z zadowoleniem odbiorą nową opcję płatności i docenią wygodę jaką daje możliwość płatności kartą w placówce – podkreśla Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.
– Dla nas to przed wszystkim ogromna satysfakcja, że potencjalnie największy gracz przyjmujący płatności kartami płatniczymi na polskim rynku zdecydował się skorzystać z naszych usług. To olbrzymie wyzwanie i zarazem odpowiedzialność, którym nasze organizacje niewątpliwie z korzyścią dla siebie oraz polskiego rynku sprostają – mówi z kolei o umowie Marek Paradowski, Prezes eService sp. z o.o.
Dzięki zainstalowanym terminalom POS klienci Poczty Polskiej będą mogli skorzystać m.in. z następujących usług:
- akceptacja płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej,
- wypłata gotówki,
- doładowania telefonów komórkowych,
- cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wypłacać w placówce pocztowej pieniądze przy okazji zakupów),
- realizacja voucherów (voucher to unikatowa kombinacja znaków pozwalającą na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych np. za usługi lub dostawy).
Wdrożenie płatności kartami to również działanie wpisujące się w rządowy Program Rozwoju Cyfrowej i Bezgotówkowej Gospodarki w ramach inicjatywy zwiększenia obrotu bezgotówkowego.
Komentarze opinie