
Rolls-Royce Motor Cars w 2019 roku osiągnął rekordową sprzedaż, bezprecedensową w swojej 116-letniej historii. 5 152 samochody trafiły do rąk klientów w ponad 50 krajach na całym świecie. To równa się 25-procentowemu wzrostowi w porównaniu do poprzedniego rekordu z 2018. Dzięki tym historycznym osiągom wkład Rolls-Royce'a w wyniki BMW Group, swojego udziałowca, jest wciąż znaczny.
Rolls-Royce to marka ekskluzywna, dostępna również w Białymstoku. Kiedy w czerwcu ubiegłego roku na tutejszym rynku pojawił się warszawski dealer - Auto Fus Group, kupując biznes i nieruchomości Auto-Breczko, na wejściu zapowiedział, że samochody, które dostępne są w jego salonach w stolicy, można też kupić w Podlaskiem. W razie zainteresowania klientów, zorganizowane zostanie tu spotkanie z odpowiednim doradcą i finalnie zrealizowana będzie dostawa.
W listopadzie 2019 r., na zaproszenie rodziny Fus, odwiedziliśmy salon Rolls-Royce'a w Warszawie. Auto Fus Group to jedyny w Polsce i jeden ze 135 na świecie dealerów tej ekskluzywnej marki, obsługujący klientów z naszego kraju oraz Litwy, Łotwy i Estonii.
Kierownik sprzedaży Piotr Stefański nie chciał zdradzić wprost, czy i ile samochodów kupionych zostało przez mieszkańców województwa podlaskiego, ale zakładamy, że zainteresowani byli, bo nasz rozmówca podkreślił, że Podlasie nie jest dealerowi obce.
Z kolei Tomasz Fus, współwłaściciel firmy, w udzielonym dla naszego portalu wywiadzie, stwierdził, iż zgodnie z przyjętą zasadą, wszystkie marki Auto Fus Group są dostępne w każdej lokalizacji, w której dealer działa. Wystarczy kontakt z białostockim salonem BMW, a zapytania nie pozostaną bez odpowiedzi. Podobnie z McLarenem - Tomasz Fus pytany o wyniki sprzedażowe nie ujawnił liczby egzemplarzy, które trafiły w ręce podlaskich klientów, ale przyznał, że jest zadowolony z wyników.
Auto Fus Group Białystok prowadzi lokalny salon BMW oraz Jeep. Jako grupa Auto Fus jesteśmy jedynym w Polsce importerem samochodów McLaren, ale także Rolls-Royce oraz BMW Alpina. Prowadzimy sprzedaż tych marek w całym kraju, także w Białymstoku. Obsłużymy zatem każdego klienta z Podlasia i okolic, który będzie zainteresowany super sportowymi McLarenami - zapewniał z kolei Piotr Fus, brat pana Tomasza.
Już pod koniec 2018 r. na pytanie, czy po letniej promocji marki Rolls-Royce w Białymstoku zauważył zainteresowanie tymi drogimi samochodami, odrzekł, że tak.
Mieliśmy takie zapytania od klientów z tego regionu. Marka Rolls-Royce to ikona luksusu, którą doceniają m.in. przedsiębiorcy. Odnoszący sukces biznesmeni mieszkają również w Białymstoku i regionie. Obserwując rozwój lokalnych firm jesteśmy przekonani, że wkrótce będziemy rozmawiać z kolejnymi osobami - przyznał.
W przypadku Rolls-Royce'a znamy wyłącznie efekty sprzedażowe w skali globalnej. To wspomniana na powyżej liczba 5 152 aut.
Ten sukces jest nieporównywany z żadnymi dotychczasowymi osiągami. Świętujemy, ale jednocześnie pamiętamy o naszej najważniejszej obietnicy, którą złożyliśmy naszym klientom: że nasza marka pozostanie unikalna i ekskluzywna. Jesteśmy dumni i zadowoleni z 25-procentowego wzrostu w 2019 roku. Światowy popyt na Cullinana, naszego SUV-a, był głównym czynnikiem warunkującym ten sukces, który zgodnie z naszymi przewidywaniami ustabilizuje się w tym roku. Wynik z ostatniego roku jest donośnym potwierdzeniem jakości i spójności naszych produktów, wiary i pasji naszych klientów, a ponadto umiejętności, poświęcenia i determinacji naszej niezwykłej załogi w domu marki w Goodwood oraz zaangażowania dealerów na całym świecie - mówi Torsten Müller-Ötvös (na zdjęciu), CEO (prezes) Rolls-Royce Motor Cars.
Wzrost sprzedaży na całym świecie był spowodowany mocnym popytem na wszystkie modele. Firma zanotowała znacznie lepsze wyniki na każdym z kluczowych rynków. Na szczycie wciąż pozostaje Ameryka Północna (ok. jedna trzecia sprzedaży), a zaraz za nią są Chiny i Europa (z Wielką Brytanią). Poszczególne kraje, w których zanotowano rekordową sprzedaż, to Rosja, Singapur, Japonia, Australia, Katar i Korea - to akurat nie powinno dziwić.
W 2019 roku Rolls-Royce'y były sprzedawane w ponad 50 krajach na świecie przez sieć 135 dealerstw. W ramach swojej polityki długofalowego zrównoważonego wzrostu, w zeszłym roku zostały otwarte dwa nowe salony - Rolls-Royce Motor Cars Brisbane oraz Rolls-Royce Motor Cars Shanghai Pudong. Budowa nowego flagowego salonu przy Berkeley Street w Londynie - dwa razy większego niż w poprzedniej lokalizacji - jest w trakcie, a otwarcie przewidziane jest w tym roku.
Jak komentują przedstawiciele Rolls-Royce Motor Cars, Phantom - samochód, którym mieliśmy okazję jeździć podczas prezentacji latem 2018 - pozostał na właściwej sobie pozycji najwyższego modelu marki, zaś Dawn i Wraith wciąż dominowały w swoich klasach. W zeszłym roku wszystkie te trzy modele cieszyły się mocnym popytem. Cullinan, nowy SUV marki, przekuł zachwyt mediów i opinii publicznej w najgrubszą książkę zamówień i najszybszy wzrost sprzedaży po premierze w historii Rolls-Royce'a.
W listopadzie 2019 r. marka dołączyła do mrocznej i ekstremalnej rodziny Black Badge model Cullinan, który wraz z wersjami Black Badgemodeli Ghost, Dawn oraz Wraith, był w sferze pragnień klientów szukających Rolls-Royce'ów w bardziej rebelianckim wydaniu.
W swoim pierwszym, pełnym roku sprzedaży, Cullinan przekroczył nawet najśmielsze kalkulacje, którym dała podstawę udana premiera. Ten wybitny, super luksusowy SUV stał się najszybciej sprzedającym się modelem w historii Rolls-Royce'a - informuje Rolls-Royce Motor Cars.
Całoroczny ferwor związany z pojawieniem się Cullinana był porównywalny jedynie z sensacją medialną, którą stała się listopadowa premiera Cullinanan Black Badge "Króla Nocy". Model pozwolił skompletować rodzinę Black Badge - nieprzepraszających, dynamicznych samochodów stworzonych dla pojawiającej się generacji klientów super luksusu - ludzi, którzy nie chcą być definiowani przez tradycyjny kod luksusu, podążają własnymi ścieżkami i tworzą własne zasady.
Po 11 latach nieprzerwanego komercyjnego sukcesu, w 2019 zakończyła się produkcja modelu Ghost. Od swojej premiery podczas Frankfurt Motor Show w 2009, Ghost stał się niekwestionowanym współczesnym klasykiem. Ten najbardziej popularny model Rolls-Royce'a od czasu gdy firma produkuje swoje samochody w Goodwood, przyciągnął do marki nową, młodszą klientelę, często odnoszących sukcesy przedsiębiorców. Przedłużona wersja modelu została zaprezentowana w 2011 r., a uaktualniona seria II w 2014 w Genewie. Ostatni egzemplarz Ghosta obecnej generacji opuścił linię produkcyjną Goodwood pod koniec 2019 r.
Ghost był modelem odnoszącym sukcesy i ważnym dla marki. W trakcie 11 lat produkcji - rekordowy okres wart podkreślenia - stał się najlepiej sprzedającym Rolls-Royce'm nie tylko w erze Goodwood, ale także w całej historii marki. Komercyjny sukces Ghosta wymusił na firmie dostosowanie możliwości produkcyjnych i konieczność dużych inwestycji, dzięki którym Rolls-Royce jest dziś prawdziwie światową marką.
Premiera następcy Ghosta jest przewidziana na połowę 2020 roku, po pięciu latach prac. Model, dzięki któremu nazwa Ghost nabierze jeszcze większego znaczenia, a firma ma wznieść się na kolejne wyżyny doskonałości i ambicji w tworzonym designie, inżynierii, materiałach oraz dynamice jazdy, wejdzie na rynek w czwartym kwartale tego roku.
W 2019 r. światowy popyt na spersonalizowane wersje Rolls-Royce Bespoke osiągnął swój szczyt. Zespół Bespoke Collective w domu marki w Goodwood w hrabstwie West Sussex, liczy kilkuset kreatywnych projektantów, inżynierów i rzemieślników. Ci utalentowani ludzie z dumą realizują unikalne prośby klientów i tworzą tak wyjątkowe samochody, jak Różany Phantom (Rose Phantom). W 2019 r. członkowie Bespoke Collective przyciągnęli uwagę klientów, entuzjastów, mediów i fanów tworząc najbardziej spektakularne kolekcje samochodów w historii Rolls-Royce'a.
Jednym z najważniejszych projektów Bespoke była kolekcja Zenithmodelu Rolls-Royce Ghost. Ograniczone jedynie do 50 sztuk arcydzieło zostało stworzone, aby podkreślić koniec 11-letniego panowania Ghosta.
Wraith Eagle VIII uczcił setną rocznicę pierwszego przelotu non-stop przez Atlantyk Alcockai Browna (samolot był napędzany silnikami Rolls-Royce Eagle). W Phantomie Tranquillity, inspirowanym odkrywaniem kosmosu, znajduje się unikalna Galeria, w której - po raz pierwszy w Rolls-Royce - jako ozdobę umieszczono meteoryt.
Pojawiły się również nowe akcesoria Bespoke, a wśród nich zestaw Rolls-Royce Champagne Chest.
W domu marki the Home of Rolls-Royce pracuje obecnie ponad 2 000 osób reprezentujących 50 narodowości. To największe zatrudnienie od momentu otwarcia Global Centre for Luxury Manufacturing Excellencew 2003 roku. Aby móc odpowiedzieć na rosnący popyt, w 2019 zostało utworzonych 50 nowych miejsc pracy.
Od stworzenia programu praktyk w 2006 r., niemal 200 jego uczestników ukończyło praktyczny trening pod okiem wyszkolonych pracowników, jak również szkolenie teoretyczne w lokalnych szkołach. Część z tej grupy pozostała w firmie na technicznych oraz zarządczych stanowiskach.
W 2019 roku w Goodwood rozpoczęła się duża inwestycja, która jest potwierdzeniem zaangażowania firmy w biznes w Wielkiej Brytanii i wiarę w dobrą przyszłość. Projekt obejmuje m.in. dalsze ulepszenia fabryki, wyposażenia i procesów na rzecz zwiększenia wydajności i zagwarantowania najwyższej jakości produktów oczekiwanej przez klientów Rolls-Royce'a. Dwupoziomowy obiekt zostanie ukończony w pierwszym kwartale 2020, dzięki czemu hala montażowa na parterze powiększy się o ponad 1 000 etrów kwadratowych. Będzie też więcej powierzchni biurowej na pierwszym piętrze.
Przypomnijmy, że Rolls-Royce Motor Cars jest firmą w całości należącą do BMW Group, oddzielną od Rolls-Royceplc, producenta silników lotniczych oraz systemów napędowych. W głównym biurze firmy oraz fabryce w Goodwood, West Sussex - będącej jedyną lokalizacją na świecie, gdzie super luksusowe samochody są ręcznie tworzone - pracuje ponad 2 000 wykwalifikowanych kobiet i mężczyzn.
(Piotr Walczak / Foto: Rolls-Royce)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie