Reklama

W urzędzie miejskim urzędnicy znają język migowy

15/08/2017 18:14

Osoby niesłyszące załatwiając sprawy w Urzędzie Miejskim mogą liczyć na kontakt z urzędnikami posługującymi się językiem migowym. Obecnie w urzędzie przeszkolonych w tym zakresie jest dwunastu pracowników.

Niesłyszący i słabosłyszący białostoczanie udając się do urzędu nie mają już kłopotu z porozumieniem się m.in. w Urzędzie Stanu Cywilnego, departamentach: obsługi mieszkańców, kultury, promocji i sportu, spraw społecznych, finansów i geodezji.

W miniony czwartek (27 lipca) przekonali się o tym podopieczni Stowarzyszenia Pomocy Niesłyszącym „MIG-iem”.

W ramach realizacji projektu „Pracownia porozumiewania się i komunikacji dla osób głuchych III” odwiedzili Departament Obsługi Mieszkańców. Przekonali się, że urząd jest przygotowany do kontaktu z osobami niesłyszącymi i dowiedzieli się, jakie sprawy mogą tu załatwić. Dzięki temu w przyszłości będzie im łatwiej samodzielnie korzystać z usług urzędu. 

Miasto ma ustawowy obowiązek zapewnienia obsługi interesantów niesłyszących. Oczywiście jest on przez nas realizowany – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski. – Dzisiejsze spotkanie pozwoliło na przełamanie barier komunikacyjnych. Mam nadzieję, że to zachęci osoby niesłyszące do załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim – dodał.

Spotkanie w Departamencie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego to jedno z kilku działań podjętych przez stowarzyszenie „MIG-iem”, ujętych w projekcie dofinansowanym przez Prezydenta Miasta Białegostoku. Działania mają na celu między innymi niwelowanie barier komunikacyjnych ograniczających udział osób niesłyszących i słabosłyszących w życiu społecznym oraz ich integrację ze środowiskiem słyszących.

(Źródło i foto: bialystok.pl/ oprac. Cezarion)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo fakty.bialystok.pl




Reklama
Wróć do