Żubrówka, dołączyła w tym roku do grona światowych wódek o największej sprzedaży. Według rankingu międzynarodowego pisma branżowego „Drinks International”, ta produkowana w Białymstoku legendarna polska marka zajmuje obecnie 6 miejsce wśród największych wódek świata.
Według opublikowanych przez „Drinks International” danych za rok 2014, na całym świecie sprzedano prawie 47 milionów litrów Żubrówki.
Produkowana w Białymstoku Żubrówka, jako jedna z głównych, eksportowych marek Polski, sprzedawana jest w 45 krajach, m. in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji, Japonii, Australii czy Niemczech. Jest również dostępna w sklepach wolnocłowych na większości z najważniejszych lotnisk świata.
Marka jest w tej chwili liderem segmentu wódek w Polsce, dzięki dobrej sprzedaży czystej Żubrówki Białej, jak również legendarnej „Żubrówce z trawką”, czyli Żubrówce Bison Grass, zawierającej źdźbło turówki wonnej, rosnącej w Puszczy Białowieskiej oraz wprowadzonej na rynek rok temu słodko-gorzkiej Żubrówce Złotej, wytwarzanej na bazie kory dębu.
- Spodziewamy się, że do końca tego roku Żubrówka stanie się trzecią, największa marką wśród wódek na świecie, po wódce Smirnoff i Absolut – mówi Monzer Elabrashy, Dyrektor Generalny CEDC. – Miejsce na podium da nam sprzedaż powyżej 6 milionów skrzynek. Dokonamy tego – zapowiada.
Ostatnie rynkowe sukcesy Żubrówki na polskim rynku należy docenić tym bardziej, że zostały osiągnięte w trudnym czasie dla rodzimej branży spirytusowej, dotkniętej zawirowaniami po podwyżce akcyzy w 2014 roku. Mimo tego, Żubrówka zdobyła największą popularność wśród mocnych trunków, a jej producent – firma CEDC – na początku bieżącego roku została liderem rynku wódki w Polsce.
Komentarze opinie