Po raz drugi w Białymstoku, a czwarty w Polsce odbędzie się "Noc Konfesjonałów".
Od samego początku akcja „Noc Konfesjonałów” miała na celu przedarcie się do przestrzenni publicznej, by zwracać uwagę na duchowy wymiar świąt Wielkiej Nocy. Dlatego corocznie akcji towarzyszą również działania czysto marketingowe, charakterystyczne dla marek komercyjnych: plakaty w przestrzeni publicznej i w parafiach , bilbordy, banery wielkoformatowe, plakaty na przystankach, dystrybucja ulotek zawierających warunki dobrej spowiedzi w największym centrum handlowym, serwis internetowy oraz profil na facebooku. Równolegle akcji towarzyszyły działa public relations m.in dystrybucja komunikatów medialnych oraz obsługę mediów.
Dodatkowo, wierni mogą sobie ściągnąć na smartfona aplikację, która w nowoczesny sposób pozwoli zrobić rachunek sumienia.
Jak zapowiadają organizatorzy taka forma akcji duszpasterskiej skierowana jest głównie do ludzi, którzy długo nie byli u spowiedzi i krępują się przystąpić do niej podczas mszy świętej. Dodają, że ubiegłoroczna "Noc Konfesjonałów" pokazała, że całonocna spowiedź jest potrzebna i przystąpili do niej ci, którzy nie chcieli tego robić podczas zwykłej mszy.
Tegoroczna "noc Konfesjonałów " odbędzie się w piątek 15 marca, o godz. 20.00 w parafii pw. św. Andrzeja Boboli.
Powinny być czynne 24h